یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۲
۰ نفر

گروه شهری: 74 دفتر خدمات الکترونیکی از سوی بخش خصوصی پاسخگوی مراجعات شهروندان تهرانی در حوزه شهرسازی خواهد بود.

به گفته خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران، در پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر که با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران برگزارشد لایحه الزام شهرداری به راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیکی از طریق بخش خصوصی به تصویب رسید. 

ین اقدام به منظور خدمات‌رسانی بهتر، سرعت پاسخگویی به‌درخواست‌های  شهروندان در حوزه‌های شهرسازی که 90 درصد مراجعات مردمی به شهرداری تهران را شامل می‌شود و در مجموع رضایت‌مندی مردم از مدیریت شهری صورت گرفت.

دانشجو اظهار داشت:‌ این لایحه در گام اول حوزه شهرسازی و بعد سایر حوزه‌ها اعم از خدمات شهری، فنی و عمرانی و... را در بر خواهد گرفت.

به گفته دانشجو، این دفاتر نیازمند آیین نامه‌های اجرایی و شرح خدمات هستند که در قالب یک برنامه ریزی دقیق در کمیسیونی که 2 نفر از نمایندگان شورا در آن عضویت دارند مشخص خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر در بخش دیگری از سخنان خود به عزم مدیریت شهری در استفاده از اراضی عباس آباد به منظور توسعه کاربری‌های فرهنگی و فضای سبز تاکید کرد.

وی افزود: مدیریت شهری به این نتیجه رسیده است که ادامه حیات شهر تهران درصورت تداوم آلودگی هوا و ترافیک و ساخت و سازهای غیرمجاز به خطر خواهد افتاد.

بنابراین گزارش دانشجو ضمن تاکید بر تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز بالای 1800 متر گفت:  در تپه‌های عباس‌آباد هم اکنون مشاورینی مامور شده‌ا‌ند تا ساختمان‌های موجود را با کاربری‌های در نظر گرفته شده انطباق داده و دستگاه‌های دولتی و اداراتی را که اقدام به ساخت و سازهایی خارج از کاربری‌های  فرهنگی کرده‌اند مجاب به جا‌به‌جایی و یا تغییر کاربری کنند.

دانشجو در پاسخ به سؤال همشهری در مورد این که آیا شهرداری تهران برنامه‌ای برای دعوت از حسابرسان بین‌المللی برای بررسی حساب‌های مالی شهرداری تهران دارد گفت: این پیشنهاد از سوی معاونت مالی و اداری شهرداری تهران مطرح شده و چنانچه در قالب لایحه‌ای از سوی شهرداریبه شورای شهر ارائه شود در یک پروسه زمانی مشخص این اقدام دنبال خواهد شد.

وی این پیشنهاد معاونت مالی و اداری شهرداری تهران را بیانگر صحت ادعای شهرداری مبنی بر آمادگی در دستیابی به استانداردهای حسابرسی بین‌المللی و اینکه حساب‌های مالی شهرداری از روشنی و شفافیت قابل دفاعی برخوردار است، دانست.

کد خبر 36921

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز