همشهری آنلاین: کتاب «تاریخ شفاهی دانشجویان پیرو خط امام: دانشجویان و گروگان‌ها با تدوین حسین جودوی در موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ۲۰۰۰ نسخه روانه بازار نشر شد.

تاریخ شفاهی دانشجویان

به گزارش سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی این مجموعه شامل مصاحبه‌هایی با چند تن از دانشجویان پیرو خط امام است که هر یک با رجوع به حافظه خود و فراخور پرسش‌هایی که از آنها شده است به بازگویی حوادث لانه و حال و هوای آن روزها پرداخته است.

علت تسخیر سفارت آمریکا به دست دانشجویان، ترکیب دانشگاه‌های شرکت کننده در این واقعه و نحوه تعامل آنها با همدیگر، برخورد مسئولان نظام با دانشجویان و حوادث تلخ و شیرینی که در درون لانه جاسوسی می‌گذشت در مصاحبه با آنها روشن شده است.

مطلب دیگری که در خلال مصاحبه‌ها به آنها اشاره شده طرز عملکرد و موضع گیری برخی از اشخاص است که اتفاقا بعد از اتمام جریان گروگان‌گیری در مسئولیت‌های مختلف نظام اسلامی بودند و در نحوه انتشار اسناد لانه جاسوسی دست داشتند.

 گفت‌وگو با نادر دبیران، زینب کدخدایی، معصومه ابتکار، علیرضا افشار، سیدحسن امامی رضوی، محمدهاشم پور یزدان‌پرست، محمد موسوی خوئینی‌ها، فروز رجایی‌فر، عبدالحسین روح‌الامینی، حسین شیخ ‌الاسلام، عزت‌الله ضرغامی، فائزه مصلحی، معصومه نورمحمدی جامی، ملیحه نیشابوری، سید محمد هاشمی اصفهانی و علی ورامینی از افرادی هستند که در این کتاب به گفت‌وگو نشسته‌اند.

کتاب تاریخ شفاهی دانشجویان پیرو خط امام: دانشجویان و گروگان‌ها با تدوین حسین جودوی در موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در 548 صفحه و با قیمت 170000 ریال منتشر شده است.

کد خبر 231808
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز