سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب دانشگاه آذربادگان که روایتی است بر اساس اسناد، درباره دانشگاه تبریز و حضور دانشجویان در جریان شکل‌گیری انقلاب از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

دانشگاه آذرآبادگان

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی،کتاب «دانشگاه آذرآبادگان به روایت اسناد»تألیف و تدوین خانم ناهید عابدینی است.

اسناد مجموعه‌ی حاضر بیانگر گوشه‌ای از تلاش‌های قشر تحصیل‌کرده‌ی ایران است که با وجود مراقبت‌های رژیم و مقابله ¬کردن با مبارزات آنان, دانشجویان تا پیروزی انقلاب اسلامی به راه خود ادامه دادند.

دانشگاه تبریز از نظر قدمت اولین دانشگاه شهرستان و دومین دانشگاه ایران است که در حیات علمی و سیاسی ایران،نقش فعالی بازی کرده است،به طوری که بسیاری از مدیران جنگ تحمیلی و وزرای کشور از میان دانشجویان دانشگاه تبریز بودند.
دانشجویان این دانشگاه در زمان نهضت امام خمینی(ره) با جریان های حزبی به خوبی مقابله کردند و کنترل امور دانشگاه را به عهده گرفتند.
وجود جریان اسلامی در دانشگاه تبریز و تأسیس«انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز»،برگزاری جلسات سخنرانی استاد مطهری،علامه جعفری،فخرالدین حجازی و دکتر شریعتی و نفوذ کلام ایشان در بین دانشجویان همواره به آنها سمت و سو می داد.

دانشگاه آذرآبادگان به روایت اسناد در شمارگان 1000 نسخه و 328 صفحه و به قیمت 100.000ریال در آذرماه سال جاری روانه بازار نشر گردید.

کد خبر 241935
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز