همشهری آنلاین: منابع خبری جزییات بیشتری از دستگیری یک عامل جاسوسی سازمان اطلاعات آمریکا توسط نیروهای امنیتی ویژه روسیه در پایتخت این کشور منتشر کرد.

بازداشت جاسوس آمریکایی در مسکو

به گزارش ایرنا، گزارش های خبری منتشره در پایگاههای اینترنتی حاکیست که این جاسوس آمریکایی خود را به قیافه های گوناگون در می آورده و مقادیر زیادی پول نقد همراه داشته است.

این جاسوس که هویتش رایان فوگل اعلام شده به تجهیزات فنی ویژه ای نیز مجهز بوده است. فرد بازداشت شده دبیر سوم سفارت آمریکا در مسکو بوده است.

منابع خبری روسیه به نقل از بخش امنیت فدرال اعلام کردند که وی حامل دستورات مکتوبی برای استخدام یک شهروند روسی بوده است.

از سوی دیگر یک کارمند اداره روابط عمومی سازمان امنیت روسیه که خواست نامش فاش نشود در گفت وگو با ایتارتاس، گفت: ماموران ضد اطلاعات سازمان امنیت روسیه یک جاسوس سیا را که تحت عنوان دبیر سوم بخش سیاسی سفارت ایالات متحده در مسکو فعالیت می کرد، دستگیر کردند.

به گفته وی، رایان فوگل شامگاه دوشنبه درحالی دستگیر شد که قصد داشت یک افسر سازمان امنیت روسیه را به خدمت بگیرد.

براساس این گزارش، از عامل کادر سیا هنگام دستگیری مقدار هنگفتی پول، ابزار و افزارهای ویژه، دستورالعمل های کتبی استخدام افسر روسی مورد نظر و وسایل تغییر چهره کشف و ضبط شد.

کارمند روابط عمومی سازمان اطلاعات روسیه به خبرگزاری ایتارتاس گفت:‌ جاسوس بازداشت شده پس از دستگیری و انتقال به بخش ضد جاسوسی سازمان فدرال امنیت روسیه و انجام تشریفات لازم، به نمایندگان رسمی سفارت آمریکا در مسکو تحویل داده شد.

براساس این گزارش، سیا طی چند ماه اخیر بارها کوشید تا به انحای مختلف با ماموران سازمان اطلاعات و امنیت روسیه، سازمان ها و نیروهای امنیتی و انتظامی این کشور ارتباط گرفته و آنها را به خدمت بگیرد که هر بار تلاش آنها توسط ماموران بخش ضد اطلاعات این سازمان با شکست مواجهه شد.

خبرگزاری فارس نیز به نقل از بی بی سی گزارش داده بود پس از دستگیری  جاسوس سیا در روسیه، سفیر واشنگتن در مسکو به وزارت خارجه روسیه احضار شد.

کد خبر 214205
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز