گروه شهری: دبیرکل اتحادیه بین‌المللی حمل‌ونقل عمومی(UITP) با بیان اینکه پیشرفت‌های زیادی طی سال‌های اخیر در تهران محقق شده است، گفت: تهران پر از ماشین است و شما نیازمند آن هستید که دسترسی‌های وسایل نقلیه شخصی را کم کنید و حمل‌ونقل عمومی را به‌صورت همه‌جانبه توسعه دهید.

tehran

الین فلوش در حاشیه دیدار با مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه و بازدید از خطوط اتوبوس‌های تندرو پایتخت با بیان این مطلب اظهار کرد: برای نخستین‌بار است که به ایران می‌آیم اما اقداماتی که طی سال‌های اخیر در تهران رخ داده نشان می‌دهد که پایتخت ایران پیشرفت زیادی کرده است. وی ادامه داد: شما باید شهروندانتان را به استفاده بیشتر از حمل‌ونقل عمومی ترغیب کنید و تصویری از شهری که می‌خواهید طی سال‌های آتی داشته باشید، به‌وجود بیاورید تا با مشارکت و همراهی شهروندان به سمت شهر ایده‌آل‌تان قدم بردارید.

وی گفت: باید حمل‌ونقل عمومی در تهران مانند شهرهای زوریخ، وین و غیره اولویت‌اول باشد و دولت و شهرداری باهم و همراه هم این مهم را محقق کنند. وی همچنین درخصوص به‌کارگیری سیستم‌های هوشمند در مدیریت ناوگان حمل‌ونقل عمومی گفت: به‌کارگیری سیستم‌های هوشمند می‌تواند بسیار تأثیر‌گذار باشد، به‌طور مثال با استفاده از سیستم‌های هوشمند می‌توان بازه زمانی و سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها را مدیریت کرد و با سرویس‌دهی منظم اعتماد شهروندان را به‌دست آورد.

دبیرکل اتحادیه بین‌المللی حمل‌ونقل عمومی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه، با توجه به شرایط شهر تهران آیا استفاده از سیستم‌هایی مانند مونوریل می‌تواند منطقی و درست باشد و آیا چنین سیستمی می‌تواند جایگزین مترو شود، گفت: نه، چراکه ظرفیت مونوریل بسیار پایین است. هرچند بستگی دارد که از این سیستم کجا استفاده کنید اما در بخش‌های شلوغ و پرتردد شهر، این سیستم نمی‌تواند جوابگو باشد.

کد خبر 202577
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز