یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: از یخ برای تهیه سس، از بین رفتن مزه داروها و صاف شدن بتونه استفاده کنید.

ice

از بین بردن مزه دارو

مزه دارو هرچه باشد، بچه‌ها از خوردن آن طفره می‌روند. با دادن یک قطعه یخ قبل از خوردن دارو، غدد چشایی موقت بی‌حس شده، بدون شیرین‌کننده‌ها دارو را با موفقیت به آن‌ها دهید.

در آوردن ذرات از دست کودکان

قبل از استفاده از سوزن استریل برای درآوردن ذرات فرو رفته در دست کودک، جای مورد نظر را با یک قطعه یخ ماساژ دهید. این کار باعث می‌شود درآوردن ذره بدون فریادهای او و سریع‌تر و بدون درد انجام شود.

خنک کردن آب برای حیوانات خانگی

اگر در خانه خرگوش، یا هر نوع حیوان خانگی نگه‌داری می‌کنید، از چند قطعه یخ برای خنک شدن ظرف آب آن‌ها استفاده کنید.

باز کردن سینک ظرفشویی

در صورتی که به دلیل تجمع چربی آب به خوبی از سینک رد نمی‌شود، تکه‌های یخ کارسازند. با انداختن چند یخ داخل سینک، چربی‌ها به آن‌ها خواهند چسبید و گرفتگی برطرف و راه آب باز می‌شود.

یکدست شدن سس

اگر می‌خواهید سس سالادتان به خوبی سس‌های بیرون باشد، تمام محتویات سس را داخل شیشه دردار بریزید و یک تکه یخ به آن اضافه کنید. در شیشه را ببندید و خوب تکان دهید. یخ را درآورید و از خوردن سسی یکدست لذت ببرید.

جلوگیری از بریدن سس

اگر هنگام ترکیب کره، تخم مرغ و آب‌لیمو؛ سس حالت بریده بریده پیدا کرد، نگران نباشید. کافیست یک تکه یخ داخل تابه بیندازید و هم بزنید تا سس به حالت اول برگردد و روان شود.

جلوگیری از چسبندگی بتونه


هنگام بتونه کردن دور وان، بتونه به دلیل چسبندگی به انگشتان شما می‌چسبد. نتیجه کار به خصوص اگر بی‌تجربه باشید، جالب نخواهد بود. با کشیدن یخ روی خط بتونه مشکل را حل کنید. یخ آن را به صورت یکنواخت درآورده ضمن آن که بتونه هرگز به آن نمی‌چسبد.

rd.com

کد خبر 196179
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز