همشهری آنلاین- ندا شریف: هر‌چه بیش‌تر در یک خانه یا آپارتمان زندگی کنید، وسایل بیش‌تری جمع کرده، شلوغی بیش‌تری احساس می‌کنید مگر آن که سروسامانی به آن‌ها دهید.

8 روش آسان برای سر و سامان دادن به خانه

چیزهایی که با خود می‌گویید آن‌ها را کجا بگذارم؟ وسایل اضافی‌ای هستند که هیچ وقت جای مناسبی برای آن‌ها پیدا نمی‌شود. سعی کنید برای هر چیز جایی در نظر بگیرید و هر چیزی را در جای خود قرار دهید.

1- استفاده‌های مختلف از کتابخانه:

مطمئنا کتابخانه‌ها جای مناسبی برای نگه‌داری مجموعه کتاب‌های بزرگ بوده و گرما و ظاهر خوبی به اتاق شما می‌دهند.

آن‌ها همچنین جای مناسبی برای قرار دادن انبوه مجلات جمع شده، عکس‌ها و آلبوم‌های مختلف یا مجموعه چیزهای مورد علاقه و جمع‌آوری شده مانند صدف‌ها، شیشه‌های آنتیک و سبدهای خاصند. یک یا دو طبقه از کتابخانه را به چیزهای مورد علاقه خود اختصاص دهید تا به جای گشتن طبقه به طبقه فورا آن‌ها را پیدا کنید.

در صورتی که کتابخانه نزدیک میز تحریر کوچک شماست، از طبقات نزدیک‌تر برای قرار دادن کتاب‌های مرجع و وسایل آن رومیزی مانند مداد‌ها، خودکارها، پانچ و یادداشت‌ها استفاده کنید.

more آشنایی با چیدمان کتاب‌‌خانه

2- سبدهای تزیینی:

سبدها در هر خانه‌ای کاربرد دارند. ‌آن‌ها چه قدیمی باشند چه جدید، چه معمولی باشند چه فانتزی، وسیله تزیینی و بسیار مناسبی برای قرار دادن اقلام مختلف از عود گرفته تا صدف، میوه تازه و شمع هستند.

سبک خانه شما هر چه باشد، از این وسلیه زیبا و ارزان برای قرار دادن انواع وسایل ریز استفاده کنید و ظاهر مرتبی به خانه دهید.

خانه‌داری

3- جای موادغذایی:

همه دنبال جای بیش‌تری در آشپزخانه هستند. از ظروف دردار برای قرار دادن موادغذایی مانند غلات، ماکارونی، شکر، آرد، قهوه و چای استفاده کنید. این وسایل چندکاره متنوع بوده، جنس آن‌ها از شیشه، قوطی یا سرامیک است.

از مدل‌های زیبای آن به عنوان دکور آشپزخانه استفاده کنید.

در صورتی که جای کافی روی کابینت ندارید، با نصب میله‌ها یا صفحات استیل مخصوص آشپزخانه که به دیوار وصل می‌شوند، جای مناسبی برای آن‌ها در نظر بگیرید. با قرار دادن چند شاخه گل طبیعی و چند سبد این قسمت از آشپزخانه را بوردایی کنید.

4- جای وسایل صوتی- تصویری:

با در نظر گرفتن قسمتی خاص تمام وسایل صوتی و تصویری مانند تلویزیون، DVD، ویدئو، دستگاه پلی‌استیشن و ... را یک‌جا قرار دهید.

این وسایل اگر در جای خوب و مناسب قرار نگیرند، باعث ریخت‌وپاش‌تر شدن خانه می‌شوند. با گذاشتن چند وسیله دکوری، این قسمت، مرکز توجه قرار گرفته و وسایل زیادی را می‌توان در آن‌جا قرار داد.

more آشنایی با 6 مدل میز تلویزیون ال‌سی‌دی

5- کمد لباس:

کمد لباس اصلی‌ترین جایی است که خیلی زود به هم می‌ریزد. کفش‌ها، دستکش‌ها، پیراهن‌های مردانه، شلوارهای جین، دامن، کلاه و هر چیزی که هر روز مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای به هم ریختن یک کمد کافیست و جای تعجب نیست.

با در نظر گرفتن کشوهای مناسب، طبقات در اندازه‌های متفاوت، میله دوتایی لباس و جا کفشی با این به هم ریختگی خداحافظی کنید.

می‌توانید هنگام ساخت کمد دیواری این موارد را سفارش دهید یا از وسایل آماده موجود در بازار برای تقسیم‌بندی کمد استفاده کرده و با پیدا کردن به موقع و سریع وسایل آرامش بیش‌تری داشته باشید.

moreآشنایی با ایده‌هایی برای طراحی کمد دیواری

6- فایل:

قبل از ورود کامپیوتر، در بیش‌تر خانه‌ها میز بزرگی همراه با کشوهای مختلف به صورت فایل‌ برای قرار دادن برگه های مختلف، ضمانت‌نامه‌ وسایل، دستورالعمل استفاده از وسایل برقی، قبض‌ها و غیره وجود داشت. با چند فایل ساده، این وسایل را به‌راحتی در جای خود قرار دهید.

7- قسمت نزدیک به در ورودی (هال):

هال اولین جایی است که هر میهمان در بدو ورود آن را می‌بیند. وسایل لازم در این قسمت را روی یک میز کوچک، چند طبقه یا یک طاقچه قرار دهید و آن‌ها را مرتب نگه دارید.

خانه‌داری

8- مدل‌های مناسب:

در انتخاب مبلمان دقت کنید و در انتخاب آن‌ها خلاقیت به خرج دهید. بسیاری از طراحان مدل مبل‌هایی را طراحی می‌کنند که علاوه بر زیبایی کاربردی هم هستند.

به دنبال مدل‌هایی باشید که بتوانید از آن‌ها برای قرار دادن وسایل دکوری خود نیز استفاده کنید. یعنی در واقع جایی برای قرار دادن این وسایل داشته باشند. بعضی مواقع بهترین راه مخفی کردن یک وسیله قرار دادن آن در جایی مجزاست.

http://www.ehow.com

کد خبر 157527
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز