معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از پیش‌بینی خطوط BRT در تراز صفر بزرگراه صدر خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سید مازیار حسینی در پاسخ به اینکه تدبیر شهرداری تهران مبنی بر پیش‌بینی سهم حمل‌ونقل عمومی در معابر جدید تهران، چگونه در تونل‌های در دست ساخت شهر اجرا می‌شود گفت: تونل‌های شهری عموما برای عبور خودروهای سنگین ساخته نمی‌شود. البته این بدان معنا نیست که این قابلیت در تونل‌ها وجود ندارد، بلکه به دلیل مباحث ایمنی ترجیح بر این است که برای حمل‌ونقل عمومی از معابر دیگری استفاده شود.

وی از پیش‌بینی خطوط BRT در تراز صفر بزرگراه صدر خبر داد و گفت: برای پیش‌بینی خطوط حمل‌ونقل عمومی باید به موضوع تبادل سفر و پیش‌بینی فضای مناسب برای تخلیه مسافران هم توجه شود. چراکه خطوط BRT در فواصل مشخص نیازمند ایستگاه است.

معاون شهردار تهران درباره پیش‌بینی تمهیدات حمل‌ونقل عمومی در تونل امیرکبیر هم توضیح داد: کارکرد اصلی این تونل تخلیه ترافیک بازار تهران است. از سوی دیگر با توجه به اینکه محدوده بازار در حال تبدیل شدن به پیاده‌راه است، کل عبور و مرور این ناحیه در شهر باید توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی انجام شود. بنابراین تونل امیرکبیر میزبان ناوگان حمل‌ونقل عمومی خواهد بود.

حسینی افزود: ناوگان عمومی پیش‌بینی شده برای تخلیه ترافیک بازار از طریق تونل امیرکبیر شامل خودروهایی همچون ون و تاکسی خواهد بود. البته اتوبوس هم می‌تواند در صورت ضرورت در این تونل تردد کند. اما به لحاظ ایمنی، اولویت با عبور خودروهای سبک و نیمه‌سنگین است.

کد خبر 193622
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز