همشهری آنلاین: معاون سیاسی وزارت کشور گفت انتخابات مجلس هشتم از مهمترین برنامه ها سال 86 این وزارتخانه است که برنامه های آن از اردیبهشت ماه آغاز می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،سید مجتبی ثمره هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در مورد برنامه های دفتر معاونت سیاسی وزارت کشور در سال 86 خاطر نشان کرد: برگزاری انتخابات هشتم مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین برنامه ها در سال 86 است به علت این که نمایندگان مجلس تصویب کردند کسانی که می خواهند در انتخابات مجلس کاندیدا شوند اگر جزء مدیران باشند باید 6 ماه قبل از انتخابات استعفا دهند و ما هم باید دو ماه قبل از این مهلت کار را شروع کنیم در واقع از اردیبهشت برنامه انتخابات مجلس هشتم را کلید می زنیم و رصد کردن مسایل سیاسی و ارائه تحلیل های صحیح به مسئولین کشور از جمله دیگر اقدامات ما در سال جاری خواهد بود.

معاون سیاسی وزارت کشور گفت: تنش‌ها و ناهنجاری‌ها در سال گذشته کمتر بود به طوریکه گزارش نیروی انتظامی در شورای امنیت کشور حاکی از کاهش چشمگیر جرایم و تخلفات بود که این نشانه تدین و ایمان ملت شریف ایران است.

وی در خصوص دستاوردهای دفتر معاونت سیاسی وزارت کشور در سال 85 تصریح کرد: تنش‌ها و ناهنجاری‌ها در سال گذشته کمتر بود به‌طوری‌که گزارش نیروی انتظامی در شورای امنیت کشور حاکی از کاهش چشمگیر جرایم و تخلفات بود که این نشانه تدین و ایمان ملت شریف ایران است.

ثمره هاشمی، انتخابات 85 را مهم‌ترین موضوع دفتر معاونت سیاسی وزارت کشور دانست و خاطر نشان کرد: برای اولین بار بعد از انقلاب دو انتخابات سراسری هم‌زمان برگزار شد که حضور 28 میلیون نفر در انتخابات در تاریخ جمهوری انقلاب اسلامی بی‌سابقه بوده‌است، همچنین در سال گذشته جلسات مکرر کمیسیون ماده 10 برگزار شد در ماه رمضان و قبل از انتخابات هم جلسات فوق‌العاده این کمیسیون برگزار شد، البته در پایان سال به دلیل حضور نیافتن نمایندگان مجلس به علت بررسی بودجه جلسات این کمیسیون به تأخیر افتاد.

معاون سیاسی وزیر کشور درباره نظر رئیس جمهور در مورد نحوه برگزاری انتخابات از سوی معاونت سیاسی وزارت کشور اظهار کرد: انتخابات خوب برگزار شده نتیجه انتخابات هم خوب بود که سهم اصلی متعلق به ملت ایران است که مورد توجه مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور قرار گرفت و به طور کلی رئیس جمهور از صحت برگزاری انتخابات و حضور مردم رضایت داشتند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که اگر رئیس ستاد انتخابات نبود آیا تمایل داشتید رایحه خوش خدمت رأی بیاورد و علل شکست این گروه را چه می دانید گفت: وظیفه ی من برگزاری انتخابات در سراسر کشور و جلب مشارکت عمومی بود و وظیفه ای غیر از این نداشتم.

سید مجتبی ثمره هاشمی در خصوص حضور خود در جلسات شورای امنیت کشور و برنامه های خود در این شورا تصریح کرد: معمولا" این جلسات مروری بر مسایل کشور در بخش امنیت می شود گزارشات نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات در این جلسات مطرح می شود و متناسب با حوزه های کشور تصمیمات گرفته و ابلاغ می شود که مسئولیت اصلی این شورا حفظ امنیت کشور، حفظ مرزها، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، ورود غیر قانونی کالا، ‌حفظ امنیت جاده ها و امنیت عمومی کشور است.

معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به دستاوردهای هسته ای در سال 85 و توطئه های دشمنان تصریح کرد: بسیاری که موافق نیستند و در خارج از مرزها قرار داشتند تلاش می کردند در خصوص موضوع هسته ای در کشور چند صدایی ایجاد کنند اما نظر سنجی های علمی در پایان سال نشان داد نه تنها مردم در مورد موضوع هسته ای عقب نشینی نمی کنند بلکه شدت دفاع آن ها از این حق مسلم افزایش یافته است.

وی درباره آخرین اخبار تحرکات مرزی در ایران گفت: کشور ما بزرگ است و مرزهای وسیعی دارد و برخی کشورهای همسایه اقتدار لازم را در مرزها ندارند و در هر صورت تلاش نیروهای نظامی و امنیتی این است که امنیت را حفظ کنند.

کد خبر 19007

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز