خانه قاجاری عامری‌ها در تهران که چندی پیش به‌دلیل ساخت و سازهای انجام شده مورد تعرض قرار گرفته بود صبح دیروز به‌صورت اضطراری به ثبت ملی درآمد تا بدین‌ترتیب یکی دیگر از بناهای تاریخی شهر تهران از خطر تخریب در امان بماند.

خانه عامری ها

خانه تاریخی عامری‌ها در خیابان فردوسی تهران بنایی است متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی که دیروز در فهرست میراث ملی به ثبت رسید. یک روز پس از انتشار تصویر ساخت‌وساز در محوطه خانه عامری‌ها و اعلام تصمیم مالک بنا به تخریب آن، مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران به روزنامه همشهری گفت که آماده است تا با ثبت ملی این بنای تاریخی از تخریب آن جلوگیری کند. وی همچنین خواستار همکاری به‌منظور خریداری این خانه تاریخی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران دیروز و پس از پایان جلسه ویژه در مورد این خانه تاریخی به ایسنا گفت: خانه قاجاری عامری‌ها با هدف جلوگیری از آسیب بیشتر با حضور مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفت. محمدحسین فرمهینی فراهانی افزود: به‌دنبال برگزاری جلسه ثبت اضطراری خانه عامری‌ها قرار شد برای جلوگیری از تکرار تخریب خانه‌های تاریخی، هرگاه لازم بود جلساتی به‌صورت ویژه در تهران برگزار شود تا بتوانیم آثار تاریخی استان تهران را به‌صورت جداگانه در فهرست آثار ملی ثبت کنیم.به گفته وی، مالک خانه عامری‌ها از این به بعد اگر بخواهد هر کاری در این خانه انجام بدهد باید با اطلاع اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران باشد.

کد خبر 188425

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز