کاخ گلستان تهران که پرونده ثبت جهانی آن در دست بررسی است در تازه‌ترین خبرها اجازه ورود بازدیدکنندگان از تالار سلام این کاخ را به‌صورت پابرهنه می‌دهد.

کاخ گلستان

خبرگزاری میراث فرهنگی با اعلام این خبر دیروز اعلام کرد که به‌دلیل تمام شدن روکش کفش، گردشگران ناچار هستند پابرهنه در تالار سلام قدم بزنند و با مسئولانی روبه‌رو شوند که خود با کفش در این تالار قدم می‌زنند! براساس این خبر یکی از فعالان گردشگری در حوزه تهرانگردی به این خبرگزاری گفته که در بازدید دو هفته پیش از کاخ گلستان با اتفاقاتی روبه‌رو شده که جای تامل دارد.

وی گفت: در این بازدید گروهی از گردشگران علاقه‌مند به تهرانگردی را برای بازدید از کاخ گلستان برده بودیم که در بازدید از کاخ سلام با توجه به رعایت موارد حفاظتی از بنا، بازدید‌کنندگان باید روی کفش‌های خود روکش بکشند تا بتوانند وارد سالن سلام شوند. وی افزود: در این بازدید با تمام شدن روکش‌های کفش روبه‌رو شدیم و به گفته مسئولان کاخ، بازدید‌کنندگان ناچار شدند کفش‌های‌شان را در دست بگیرند و پا برهنه از سالن دیدن کنند. در این میان در طبقه بالای سالن با دو مسئول روبه‌رو شدیم که با کفش در سالن قدم می‌زدند. هنگامی که دلیل این امر را از آنها جویا شدیم دلایلی ازجمله رفتن به سرویس بهداشتی را بهانه کردند. این فعال گردشگری با تأکید بر اینکه اگر حفاظت و نگهداری از موزه مهم است باید قوانین این مهم درخصوص تمام افراد صادق باشد.

کد خبر 188716

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز