سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۰۵:۱۰
۰ نفر

پس از انتشار گزارش‌هایی از وضعیت سی‌و‌سه پل اصفهان و تصاویری که از وضعیت این پل منتشر شد، اکنون نوبت به پل خواجو در اصفهان رسیده است تا با بی‌توجهی مسئولان در حفاظت از این سازه تاریخی و ایجاد شکاف و نفوذ رطوبت، این سازه چندصدساله ایران با خطر ریزش و عمیق‌تر شدن شکاف‌ها روبه‌رو شود تا جایی که به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، ترک‌های عمیق ناشی از رطوبت، وضعیت پل تاریخی خواجو را به مرز هشدار رسانده است.

پل خواجو

فعالان میراث‌فرهنگی اصفهان در گفت‌وگو با این خبرگزاری به ترک‌هایی در بدنه پل اشاره کرده‌اند که هر روز تعداد و عمق‌ آنها افزایش پیدا می‌کند. گفته می‌شود نم‌کشیدگی و نفوذ آب‌های سطحی اگر با این روند پیش برود ریزش پل در آینده‌ای نزدیک دور از ذهن نیست. براساس این گزارش، پل تاریخی خواجو در حالی به نم نشسته است که سرپرست اداره میراث فرهنگی اصفهان از تخریب بخشی از دیواره پل خواجو و مرمت سریع آن توسط گروه مرمت این اداره کل سخن می‌گوید.

با این‌حال کارشناسان و فعالان میراث‌فرهنگی وضعیت پل‌خواجو را نابسامان دانسته‌اند.پل‌خواجو از بناهای تاریخی دوران شاه‌عباس دوم صفوی است که در سال 1060هجری بنا شده است. شاهین سپنتا، فعال میراث‌فرهنگی به خبرگزاری میراث فرهنگی گفت: پل تاریخی خواجو با وضعیت نابسامانی مواجه شده و میزان تَرک‌های فعال بر بدنه این پل تاریخی روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند؛ چنانچه به‌نظر می‌رسد دیوارهای آجری این پل در حال فرو ریختن است.

کد خبر 197196

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز