همشهری آنلاین: همچنانکه پیش بینی می‌شد، کار مشترک حسین علیزاده و یوان گاسپاریان نتوانست جایزه اول گرمی در بخش موسیقی کلاسیک جهان را به خود اختصاص دهد و میدان را به رقیبی از آفریقای جنوبی وانهاد.

به گزارش همشهری آنلاین ساعت یک و سی دقیقه بامداد امروز (23 بهمن برابر با 12 فوریه) چهل و نهمین دوره جایزه گرمی برگزار شد و برندگان 90 رشته شناخته شدند که برای دومین بار نماینده ایران ازاین جایزه معتبر دست خالی بازگشت.

برنده این جایزه معتبر آلبوم متبرک (یا مقدس) از آفریقای جنوبی بود که برای دهمین سال استقلال کشور آفریقای جنوبی ساخته و از سوی گروه سووتو اجرا وبه بازار موسیقی عرضه شد.
پیش از این دو آلبوم فریاد کار مشترک شجریان ، علیزاده و کیهان کلهر و نیز آلبوم سوم از غزل ( کار مشترک کیهان کلهر و شجاعت حسین خان) نیز در زمره پنج نامزد نهایی جایزه گرمی قرار گرفته بودند ، که در آن دوره هم موفق به کسب این جایزه نشدند.

همشهری آنلاین در گزارشی که پیش از مراسم نهایی انتشار داده بود(سابقه موضوع) ، پیش بینی کرده بود که شانس آلبوم مشترک علیزاده وگاسپاریان برای بردن این جایزه با توجه به رقیبان و آثاری که چهار رقیب دیگر این آلبوم انتشار داده بودند ، بسیار اندک است

کد خبر 15544

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز