دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: پنجاهمین دوره جایزه گرمی بدون حضور هیچ اثر ایرانی در مرحله پایانی برگزار و برگزیدگان بخش‌های مختلف آن معرفی شدند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سایت اینترنتی جایزه گرمی که از آن  به عنوان اسکار موسیقایی یاد می شود، برخلاف سال گذشته که آلبوم «به تماشای آبهای سپید»، حسین علیزاده در میان پنج نامزد نهایی بخش ورلد میوزیک این جایزه قرار داشت،[سابقه موضوع] امسال هیچ اثر از هنرمندان ایرانی توفیق راهیابی به مرحله پایانی را به دست نیاورد.در مقابل کاری از یک آهنگسازعراقی در میان پنج نامزد نهایی این بخش قرار داشت، اگرچه جایزه این بخش نصیب کاری با نام روح افریقا شد که از یک کشور آفریقایی نامزد شده بود.

پیش از این خبرهایی از نامزدی کار مشترک شهرام ناظری با فرزندش، حافظ ناظری، در این زمینه انتشار یافته بود، اما در نهایت مشخص شدکه این خبر پیشنهاد یکی از روزنامه های آمریکایی بود و از طرف دست اندرکاران جایزه گرمی اقدامی دراین زمینه صورت نگرفته بود.[جایزه گرمی برای شهرام و حافظ ناظری]

گزارش همشهری آنلاین به نقل از سایت اینترنتی جایزه گرمی حاکیست، این مراسم یک شنبه شب،21 بهمن،در تالار مرکز هنری «استابلس» لس‌آنجلس برگزار شد.  ودر بخش ولد میوزیک آلبوم روح آفریقا جایزه اول را به خود اختصاص داد.

در دوره پنجاهم این جایزه «هری هانکوک» با آلبوم «رودخانه» جایزه بهترین آلبوم‌ سال را از آن خود کرد.

از سوی دیگر  «کانی وست» خواننده رپ با چهار جایزه بهترین خواننده رپ سولو، بهترین گروه رپ، بهترین آهنگ رپ و بهترین آلبوم رپ بیشترین جوایز را به خود اختصاص داد.
پس از کانی وست این «بروس اسپیرینگ استین» بود که سه جایزه را به خود اختصاص داد. وی جایزه بهترین خواننده  راک، بهترین گروه موسیقی راک با اثر «روزی روزگاری در غرب» و بهترین آهنگ راک را از آن خود کرد.جایزه بهترین آواز پاپ خواننده مرد به «جاستین پیملبریک» برای آهنگ «هرآنچه می‌رود بر می‌گردد» تعلق گرفت.

در بخش خوانندگان زن اما توفیقات افزونتر بود، چرا که امی واین هاوس که در 6 رشته نامزد دریافت جایزه بود ، توانست 5 جایزه را به خود و کارش اختصاص دهد. وی در پنج رشته بهترین هنرمند جدید، ضبط صدا، آهنگ سال، بهترین خواننده سولو زن (برای آهنگ «رهاب») و همچنین جایزه بهترین آلبوم پاپ را برای آهنگ «بازگشت به تیرگی» از آن خود کرد.

کد خبر 44021

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز