گروه سیاسی:‌ ستاد انتخابات کشور در روز سوم نام نویسی داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس نهم شاهد حضور بیشتری از نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی، نمایندگان مجلس و گروه‌های مختلف مردم از جمله اقلیت‌های دینی بود.

انتخابات مجلس

با توجه به اینکه اطلاعیه‌ها و بخشنامه‌های انتخابات و شرایطی همچون مدرک فوق‌لیسانس برای نمایندگان مجلس نهم سروسامان بیشتری به ستاد انتخابات کشور بخشیده، حسنعلی نوری، جانشین ستاد انتخابات کشور از داوطلبان خواسته تا قبل از مراجعه به حوزه‌های انتخابیه حتماً شرایط لازم را مطالعه و با مدارک کامل به حوزه‌های انتخابیه مراجعه کنند.

مصطفی محمد نجار وزیر کشور دیروز در حاشیه بازدید از فرایند ثبت‌نام داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس نهم به خبرنگاران گفت که تا ساعت 15:45 امروز(دوشنبه) 1020 نفر برای کاندیداتوری مجلس نهم در سراسر کشور ثبت‌نام کرده‌اند.تعداد زیادی از نمایندگان مجلس هشتم با حضور در ستاد انتخابات کشور کاندیدای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند. به گزارش فارس، رمضان شجاعی کیاسری نماینده ساری، مقیمی نماینده بهشهر، ادیانی راد نماینده قائمشهر، کرمی‌راد نماینده کرمانشاه، سیدمحمد سادات ابراهیمی نماینده شوشتر، محمدابراهیم نکونام نماینده مردم خوانسار و گلپایگان ،غلامعلی حدادعادل، غلامرضا مصباحی مقدم، حسین سبحانی نیا و موسی‌الرضا ثروتی از جمله مجلسی‌هایی بودند که دیروز برای ثبت نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند. سیدرضا اکرمی، نماینده تهران و عضو جامعه روحانیت مبارز و نماینده فعلی مجلس گفت که کاندیدا نمی‌شود.

در سومین روز ثبت نام از کاندیداهای انتخابات نهمین دوره مجلس، عباس دولتی جعفرآبادی دادستان تهران و علی عبداللهی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در ستاد انتخابات کشور حضور پیدا کردند. قوه قضاییه اعلام کرده که در جریان انتخابات مجلس نهم به جرایم انتخاباتی رسیدگی می‌کند.

رونمایی از پایگاه اطلاع‌رسانی ‌

همزمان با ایام ثبت نام نامزدهای نمایندگی، دیروز نشست شورای سیاستگذاری پایگاه اطلاع رسانی جبهه متحد اصولگرایان با حضور علی اکبر ولایتی، سخنگوی این جبهه برگزار و از پایگاه رسمی جبهه متحد اصولگرایان به آدرس‌(www.jebhemottahed.ir) رونمایی شد. به گزارش مهر، علی اکبر ولایتی درخصوص اهداف راه‌اندازی این پایگاه ضمن تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی سریع در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی، گفت:

بهره‌مندی از امکاناتی که بتوان با سرعت بیشتری دسترسی به اطلاعات و اخبار را در سرتاسر کشور میسر کرد، امری ضروری است که بر همین اساس تاسیس پایگاه اینترنتی جبهه متحد یک ضرورت غیرقابل انکار است. وی با اشاره به سرنوشت ساز بودن فعالیت جبهه متحد اصولگرایان برای آینده کشور گفت: یکی از اصلی‌ترین وظایف پایگاه اطلاع رسانی جبهه متحد، تلاش در جهت مشارکت گسترده و دعوت از همه اقشار مردم شریف ایران برای شرکت مؤثر در انتخابات آینده است.

ولایتی ضمن تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی بر استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی برای ارتباط با افکار عمومی و تعامل با نخبگان و منتقدین تاکید کرد و گفت: پایگاه اطلاع‌رسانی جبهه متحد اصولگرایان باید بستری باشد تا با استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی، نخبگان، صاحبان اندیشه و منتقدین بتوانند مطالب خود را به راس و بدنه جبهه متحد اصولگرایان منتقل کنند و پاسخ‌های منطقی و مستدلی دریافت کنند. غلامعلی حداد عادل، عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان نیز دیروز ‌ اظهار امیدواری کرد که اصولگرایان پیروز انتخابات آینده مجلس باشند. وی‌ گفت: در شرایط فعلی ضرورتی برای صحبت در مورد عملکرد مجلس هشتم نمی‌بینم و به‌نظرم باید از همه جریان‌های سیاسی و اقشار مردم در شرایط فعلی برای شرکت در انتخابات دعوت کنیم و دستگاه‌های اجرایی نیز زمینه حضور مردم را برای انتخابات فراهم کنند.

ائتلاف انتخاباتی اصلاح‌طلبان

گروهی از اصلاح‌طلبان با تشکیل جلساتی به بررسی و انجام هماهنگی‌های لازم برای ائتلاف انتخاباتی احزاب «اعتماد ملی، همبستگی و مردم‌سالاری» پرداختند. مجید نصیرپور عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس شورای اسلامی به فارس گفت: موضوع ائتلاف حزب اعتماد ملی با احزاب همبستگی و مردم سالاری نیز در جلسات مشترک اصلاح‌طلبان مطرح شده و ما در حال انجام هماهنگی و بررسی این ائتلاف هستیم.

وی در این زمینه افزود: تلاش اولیه ما مجاب‌کردن کاندیداهای دارای شرایط حضور در انتخابات برای ثبت‌نام در عرصه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی است. عضو فراکسیون اقلیت مجلس همچنین اظهار داشت: هدف نهایی اصلاح‌طلبان از تشکیل جلسه و بررسی موضوع ائتلاف 3 حزب اعتماد ملی، همبستگی و مردم‌سالاری، شرکت در انتخابات و پیروزی در این عرصه است.

حزب مردم‌سالاری از احزاب اصلاح‌طلب کشور روز گذشته در فراخوانی از نخبگان واجد شرایط برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس نهم دعوت و تأکید کرد: هرچه نیروهای توانمند، تحصیل‌کرده، نخبه، دلسوز، متخصص، متعهد و مطلع از اوضاع سیاست وارد مجلس شوند، مجلسی کارآمدتر و قوی‌تر شکل می‌گیرد که در نتیجه مطالبات مردم بر زمین نخواهد ماند و نابسامانی و ناملایمات نیز کمتر خواهد شد. این حزب همچنین اعلام کرده که درصورت برخورداری از داوطلبان تایید شده، برای 150کرسی مجلس، فهرست سراسری ارائه خواهد کرد.

کد خبر 155095
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز