گروه شهری: بیانیه بیست‌وسومین نشست معاونین اجتماعی و فرهنگی کلانشهرها و مراکز استان‌ها در 6 محور اساسی با رویکرد کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و ارتقای فرهنگ شهروندی و همچنین تحقق چشم‌انداز شهر اسلامی همزمان با برگزاری جشنواره محصولات شهروندی در مشهد صادر شد.

سید محمدهادی ایازی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در تشریح اولویت‌های کاری بیست و سومین نشست معاونین اجتماعی و فرهنگی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور، ضمن بیان این مطلب افزود: سند راهبردی گسترش و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باهدف توجه بنیادی به ترویج عفاف و حجاب در جامعه اسلامی به همت اداره کل امور بانوان شهرداری تهران تدوین شده بود و با تاکید بر اجرایی‌کردن مفاد این سند، به امضای شرکت‌کنندگان رسید. وی گفت: در این نشست ضرورت توجه بیشتر صدا و سیما به ارتقای فرهنگ شهروندی مورد بررسی قرار گرفت.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از ارائه درخواست معاونین اجتماعی و فرهنگی شهرداری‌های کلانشهرها و مراکز استان‌ها به دفتر مقام معظم رهبری خبر داد و افزود: درخواست ملاقات حضوری معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری کلانشهرها و مراکز استان‌ها با مقام معظم رهبری برای ارائه عملکرد فرهنگی، هنری و مذهبی شهرداری‌های کشور، به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شده است.
همچنین ایازی با اشاره به دستاوردهای نخستین جشنواره محصولات شهروندی گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره محصولات شهروندی در مشهد دایر خواهد شد و هر سال این جشنواره در یکی از مراکز استان‌ها برگزار می‌‌شود.

اما در بیانیه پایانی بیست و سومین نشست معاونین اجتماعی و فرهنگی کلانشهرها و مراکز استان‌ها نیز آمده است: وجود بسیاری از مشکلات موجود و ناهنجاری‌های اجتماعی در فضای شهرها نشان‌دهنده ضعف فرهنگ شهروندی است و با توجه به ضرورت ارتقای آموزش فرهنگ شهروندی، جشنواره شهر فرهنگ در این راستا با همت همه مراکز استان‌ها و مدیریت حوزه فرهنگی مشهد به‌عنوان حرکتی بزرگ و جامع و شروعی برای تجمیع فکر و ارائه اثر در این حوزه شکل گرفت که 3800 محصول ارزشمند از تولیدات شهرداری‌های سراسر کشور در حوزه آموزش شهروندی به نمایش گذاشته شد. معاونین اجتماعی و فرهنگی انتظار دارند همه دستگاه‌ها و نهادها اعم از صدا و سیما، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کشور و سایر ارگان‌ها در ارتقای فرهنگ شهروندی تلاش جدی کرده و مدیریت شهری را در این امر مهم یاری کنند.

در بندهای دیگر این بیانیه نیز به مواردی چون تهیه و تبادل برنامه عملیاتی پیشنهادی توسعه مطالعات اجتماعی، تبادل سند راهبردی گسترش و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، درخواست از مدیریت صدا و سیما برای گنجاندن مفاهیم شهروندی در برنامه‌ها و اجرایی‌کردن سند راهبردی گردشگری در حوزه کلانشهرها و مراکز استان‌ها تاکید کردند.

کد خبر 148754
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز