مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۳
۰ نفر

همشهریآنلاین: دادگاه پلیس فرانسه در پرونده‌ای که تفاسیر حقوقی متفاوتی در اروپا دارد، برای نخستین بار دو زن مسلمان را به خاطر حفظ حجاب جریمه کرده است.

حجاب

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، این دادگاه در شهر مو (Meaux) در 40 کیلومتری شرق پاریس هند احمص 32 ساله و زن دیگری را به خاطر حفظ برقع در اماکن عمومی جریمه کرد.

احمص در این باره گفت: ما طبق قانونی محکوم شده‌ایم که قوانین اروپایی را نقض می‌کند. برای ما، موضوع میزان جریمه نیست؛ بلکه قواعد است. نباید زنان را به خاطر آزادی عقاید مذهبی محکوم کرد.

این دو زن گفته‌اند که به هر ترتیبی پرونده‌شان را در دادگاه اروپایی حقوق بشر دنبال خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بسیاری از مسلمانان و فعالان حقوق بشر می‌گویند که نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور راست‌گرای فرانسه با هدف جلب آراء حامیان ضدمهاجران، مسلمانان را هدف قرار داده است.

پاریس اعلام کرده است که هر زنی، فرانسوی یا خارجی، در اماکن عمومی برقع بپوشد، 150 یورو جریمه می‌شود. طبق این قانون افرادی که زنان را مجبور به رعایت برقع کنند با جریمه‌های بیشتری و حبس تا دو سال مواجه خواهند شد.

این در حالی است که گفته می‌شود در فرانسه که بیش از پنج میلیون مسلمان در آن زندگی می‌کنند کمتر از 2000 زن در آن از برقع استفاده می‌کنند.

کد خبر 146387
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز