سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: فستیوال فیلم‌های ایرانی لندن از 18 تا 26 نوامبر (27 آبان تا 5 آذر) 2011 در بریتانیا برگزار می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جشنواره یاد شده، این جشنواره که امسال جشن دومین دوره خود را جشن می گیرد،‌ تا چند ماه ادامه خواهد داشت و طی آن تعدادی از فیلم های داستانی، ‌مستند و کوتاه از سینمای کشورمان در معرض تماشای مخاطبان قرار می‌گیرد.

هدف این فستیوال عرضه بهترین فیلم‌های ایرانی با هر ژانر و سبک مختلفی و جذب حداکثر مخاطبان برای دیدن فیلم‌های ایرانی در این کشور است و فیلم هایی چون "آواز گنجشک ها" ، "جدایی نادر از سیمین"، " کشتزارهای سفید" و "سه زن" در ماه های مختلف سال به روی پرده خواهند رفت.

این فستیوال کوشیده است فرصتی برای فیلمسازان حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای فراهم آورد تا با نمایش فیلم‌هایشان در معرفی فرهنگ ایرانی سهیم باشند.

مراسم افتتاحیه دومین فستیوال فیلم‌های ایرانی لندن 18 نوامبر 2011 در یکی از معتبرترین سالن‌های لندن با حضور طیف وسیعی از اهالی سینما و هنر برگزار خواهد شد.

این مراسم شامل اجرای موسیقی زنده و نمایش فیلم به منظور معرفی فرهنگ ایرانی به مخاطبان جدید خواهد بود.

در طول برگزاری فستیوال نیز علاوه بر نمایش فیلم، برنامه‌های متنوع دیگری در سطح شهر لندن به اجرا خواهد درآمد.

این برنامه‌ها شامل جلسات پرسش و پاسخ، نمایشگاه‌ها و جلسات آشنایی و نمایش آخرین فیلم‌های ایرانی خواهد بود.

در مراسم اختتامیه این فستیوال به 4 رشته جوایزی اهدا خواهد شد: بهترین فیلم داستانی، بهترین فیلم مستند، بهترین فیلم کوتاه و بهترین فیلم انیمیشن.

علاوه بر برنامه اصلی این فستیوال که در ماه نوامبر برگزار خواهد شد، امسال جشنواره فیلم‌های ایرانی در لندن برنامه دیگری به نام شب‌های ایرانی من تدارک دیده است.

این برنامه شامل نمایش فیلم در پنجم و بیست و پنجم هر ماه است.

در شب‌های ایرانی من بهترین فیلم‌های ایرانی برای مخاطبان ساکن در لندن و حومه نمایش داده خواد شد که همین موجب ارتباط‌گیری فیلمسازان بیشتری با مخاطبان بریتانیایی خواهد شد.

 

کد خبر 142029

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز