همشهری آنلاین: فیلم سینمایی "لاک‌پشت‌ها هم پرواز می کنند" به کارگردانی بهمن قبادی به عنوان 10 فیلم برتر دنیا با موضوع بچه‌های یتیم، بی‌سرپرست و بی‌خانمان انتخاب شده است.

به گزارش ایلنا، فیلم سینمایی "لاک‌پشت‌ها هم پرواز می کنند" Turtles Can Fly سومین ساخته کارگردان سینمای ایران بهمن قبادی که تاکنون در بیش از 80 جشنواره بین‌المللی حضور داشته و با 43 جایزه بین‌المللی یکی از پرافتخارترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران محسوب می‌شود، اخیراً به عنوان 10 فیلم برتر دنیا انتخاب شده که موضوع آن درباره بچه‌های یتیم، بی‌سرپرست و بی‌خانمان است.

در این لیست فیلمهایی مانند فیلم سینمایی "دختر بچه وحشی" به کارگردانی "نایک مور"، فیلم سینمایی "ابرقهرمان" به کارگردانی "کریگ مازین"، فیلم سینمایی "آلن" و ... به چشم می‌خورد.

این فیلم در آخرین حضور بین‌المللی خود، از طرف مؤسسه "هاروارد فیلم آرشیو" وابسته به دانشگاه هاروارد در شهر بوستون پایتخت ایالت ماساچوست کشور آمریکا اواخر فروردین ماه امسال، در بزرگداشتی برای بهمن قبادی به نمایش درآمد.

فیلم سینمایی "لاک‌پشت‌ها هم پرواز می کنند" در اوایل سال 2010 در کنار فیلمهایی همچون "بابل" در لیست بهترین فیلم های دهه گذشته با موضوع جنگ و صلح قرار گرفته بود و بسیاری از سایت ها نیز این فیلم را جزو 100 فیلم و یا 200 فیلم برتر دهه 2000 دنیا معرفی کرده‌اند.

کد خبر 142623

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز