گروه سیاسی: رییس‌جمهوری جمعه شب(22 دی) برای انجام سفری دوره ای و دیدار از کشورهای ونزوئلا، نیکاراگوئه و اکوادور، تهران را به مقصد کاراکاس ترک می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،‌ محمود احمدی نژاد صبح شنبه 23 دی ماه پس از ورود به فرودگاه کاراکاس، مورد استقبال رسمی هوگوچاوز، رییس‌جمهوری ونزوئلا قرار می‌گیرد و پس از دیدار و گفت‌وگو با وی، مذاکرات مشترک هیات‌های عالی‌رتبه‌ دو کشور انجام می‌شود. 

وی صبح یکشنبه به وقت محلی، پس از مراسم بدرقه‌ رسمی، فرودگاه کاراکاس را برای دیداری یک روزه از نیکاراگوئه به مقصد ماناگوآ ترک می‌کند.

در این سفر کوتاه مدت که همزمان با آغاز دوره‌ ریاست‌جمهوری «دانیل اورتگا» انجام می‌شود، علاوه بر انجام مراسم استقبال و بدرقه رسمی، مذاکرات خصوصی روسای جمهوری دو کشور و مذاکرات مشترک هیات‌های عالی‌رتبه‌ ایران و نیکاراگوئه انجام می‌شود.

رییس‌جمهوری عصر یکشنبه به وقت محلی ماناگوآ را برای شرکت در مراسم تحلیف رافائل کوره‌آ رییس‌جمهوری جدید اکوادور به مقصد کیتو پایتخت این کشور ترک می‌کند.

احمدی نژاد علاوه بر دیدار و گفت‌وگو با رییس‌جمهوری اکوادور در حاشیه‌ این سفر با برخی از روسای جمهوری کشورهای دیگر از جمله  «اوو مورالس» رییس‌جمهوری بولیوی نیز دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

رئیس جمهوری سه‌شنبه شب آینده به تهران باز می‌گردد. احمدی‌نژاد شهریورماه به ونزوئلا سفر کرده بود.

کد خبر 12935

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز