سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۹:۱۴
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس جمهوری با اشاره به شکست‌های پیاپی طرح‌های نظام سلطه در منطقه خاورمیانه، حیات آمریکا و رژیم صهیونیستی را در منطقه رو به افول دانست و تاکید کرد: کشورهای اسلامی‌و عربی باید با هشیاری، مقاومت، وحدت، انسجام و همکاری زمینه تقویت دولت‌های مستقل و مردمی‌و تامین ثبات و امنیت و پیشرفت‌ ملت‌های منطقه را فراهم کنند.

به گزارش دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد صبح دیروز در دیدار ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه به مشکلات داخلی دولت آمریکا اشاره و طرح جدید بوش برای خاورمیانه را در راستای تبلیغ و ترمیم وجهه دولت و حزب حاکم آمریکا در داخل این کشور عنوان کرد و گفت: آمریکا برای ادامه حضور در منطقه و رسیدن به اهداف استعماری خود درصدد ایجاد ناامنی و درگیری و تضعیف دولت‌های مستقل و مردمی‌منطقه است.

احمدی نژاد با بیان اینکه رژیم صهیونیستی برای تهدید، تجاوز و تفرقه افکنی تشکیل شده است، تاکید کرد: ایجاد اختلاف بین مسلمانان به ویژه شیعه و سنی توطئه صهیونیسم و آمریکا به منظور تسلط و غارت منابع ملت‌های منطقه است. 

احمدی نژاد با بیان اینکه روابط تهران - دمشق رو به گسترش و تعمیق است وجود کشورهای قدرتمند و پیشرفته و مناسبات دوجانبه و چندجانبه پیشرفت و اقتدار خود را فراهم کنند و در این راستا گسترش روابط استراتژیک ایران سوریه و عراق نقش مهمی‌در برقراری ثبات و آرامش در خاورمیانه دارد.

ولید المعلم، وزیر امور خارجه‌ سوریه نیز در این دیدار ضمن بیان گزارشی از آخرین اوضاع منطقه و سفر رئیس جمهور عراق به سوریه، روابط با تهران را برای دمشق استراتژیک و راهبردی دانست و گفت: گسترش روابط دوجانبه بین جمهوری اسلامی‌ایران و سوریه به برقراری ثبات و امنیت در منطقه و پیشرفت دو ملت کمک می‌کند.

ناکامی‌اشغالگران در اختلاف‌افکنی

وزیر امور خارجه سوریه با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز دیدار و پیرامون مسایل دوجانبه‌ و منطقه‌ای گفت و گو کرد. آیت الله اکبر‌هاشمی‌رفسنجانی در این دیدار همکاری سازنده کشورهای منطقه‌ به ویژه جمهوری اسلامی‌ایران و سوریه را در حل مسائل و مشکلات منطقه، به خصوص عراق پراهمیت عنوان کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ناامنی موجود در عراق را ناشی از ادامه حضور اشغالگران در خاک این کشور عنوان کرد و افزود: آنها در تحقق اهدافشان به ویژه اختلاف‌افکنی میان شیعه و سنی در منطقه ناکام خواهند بود.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام ولید المعلم نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط دوستانه جمهوری اسلامی‌و سوریه در صلح و ثبات منطقه، گفت:‌ آمریکا مانعی مهم بر سر راه تقویت روابط جمهوری اسلامی‌ایران با سوریه و عراق است.

کد خبر 14112

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز