یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه نقاشیخط‌ های محمد باقر (امین) اشرفیان با مضمون غزلیات شمس از 11 اسفند در نگارخانه "خیال نو" صبا گشایش می‌یابد.

نقاشیخط

به گزارش ایسنا،این نمایشگاه که شامل 40 اثر و حاصل فعالیت‌های 2 سال اخیر هنرمند است، کوششی نوآورانه در پیوند مفاهیم غزلیات عرفانی مولانا با فرم‌های تازه ابداعی است.

بخشی از آثار با شیوه اکسپرسیونیستی و با بهره‌گیری از فرم‌های سیال و تند و هیجانی پدید آمده که نزدیک شدن فرم به حال و هوای شور و شیدایی و جوشش اشعار مولانا و ضرب آهنگ پرتپش درونی آن‌ها را تداعی می‌کند. در این بخش از خطوط ثلث و شکسته استفاده شده است.

در بخش نقاشیخط‌ نیز دسته‌ای از آثار بر درهم تنیدگی خطوط و ترکیب‌بندی تأکید دارد و دسته‌ای دیگر نیز به نقاشی نزدیک‌تر بوده و محور خود را بر تصویر نهاده است.

محمد باقر (امین) اشرفیان بناب، دارای تخصص در زمینه‌های نگارگری، طراحی سنتی، تذهیب و تشعیر بوده و در این حوزه‌ها به تدریس اشتغال دارد.

وی هم اکنون کتاب "آوای مرغان" را آماده انتشار دارد که حاصل طرح‌های جدید و ابداعی او از تذهیب و شمسه تا کارهای تجریدی است.

او که پیش از این نمایشگاه‌های متعددی در کاشان و تبریز از آثار خود را برگزار کرده است، نفر برگزیده شماری از جشنواره‌های خوشنویسی و نگارگری داخل کشور از سال 1380 تاکنون بوده است.

نمایشگاه آثار این هنرمند چهارشنبه 11 اسفند، با حضور عموم علاقه‌مندان رأس ساعت 16 در نگارخانه"خیال نو" صبا گشایش می‌یابد.

صبا در خیابان ولی عصر،خیابان طالقانی غربی،خیابان صبا (مظفر) شماره 125 واقع است.

 

کد خبر 129299

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز