همشهری آنلاین: پرویز تناولی از اهدای مجسمه خود به موزه متروپولیتن برای تقویت بخش اسلامی این موزه در نیویورک خبر داد.

مجسمه

به گزارش ایلنا،این هنرمند مجسمه‌ساز و نامی ایران و جهان،گفت:" به زودی به نیویورک سفر خواهم کرد تا در مراسم عید نوروز ایرانیان در موزه متروپولیتن شرکت کنم، در این مراسم می‌خواهم یکی از مجسمه‌های مجموعه شاعرهایم را به موزه متروپولیتن هدیه کنم تا با حراج این اثر بتوانند بخش اسلامی موزه را تقویت کنند".

تناولی با اشاره به این که این مراسم بسیار باشکوه با همراهی ایرانیان مقیم نیویورک هر سال در موزه متروپولیتن برگزار می‌شود، گفت: مراسم نوروز در روز 10 مارس (18 اسفندماه)  با شکوه خاصی و با حضور شهردار نیویورک، سناتورها و اهالی فرهنگ و هنر برگزار می‌شود.

پرویز تناولی که هم اکنون در در ونکوور کانادا ساکن است، مجسمه‌سازی را در ایران ارتقاء داد و نام ایران را در بسیاری از کشورهای دنیا در هنر مجسمه‌سازی پرآوازه کرد.

او هنرمندی شناخته شده است که تا کنون توانسته آثاری درخور توجه بیافریند که از جمله می‌توان به مجسمه‌های هیچ و شاعرهای او اشاره کرد. فروش آثار او در حراج‌های بین المللی توانست رکورد فروش آثار هنری را در ایران ارتقاء ببخشد.

او همچنین مجموعه‌ای از جواهرات را طراحی و ساخته که استقبال خوبی شده، به همین دلیل در موسسه ماه‌مهر کلاس‌های آموزش جواهرسازی این هنرمند ایجاد شده و قرار است تناولی بعد از ایام نوروز به ایران بیاید و جواهرسازی را به علاقه‌مندان آموزش دهد.

 

کد خبر 129373

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز