همشهری‌آنلاین: تیم ملی ایران با برتری 3 بر صفر در آخرین دیدار مرحله گروهی خود برابر امارات و کسب 9 امتیاز توان و اقتدار خود را به رخ فوتبال آسیا کشید.

فوتبال

به گزارش ایرنا؛ دیدار تیم های ایران و امارات از ساعت 19:45 دقیقه در ورزشگاه قطر اسپورت دوحه و با قضاوت دونگ جین کیم از کره جنوبی آغاز شد که در پایان ملی پوشان توانمند فوتبال ایران با نتیجه3 بر صفر به برتری دست یافتند.

افشین قطبی سرمربی ایران که تمیش در 2 بازی قبلی به برتری دست یافته و صعود خود را به عنوان تیم نخست گروه چهارم قطعی می دید در این دیدار بازیکنان ذخیره خود را به میدان فرستاد.

بر این اساس شهاب گردان، محسن بنگر، فرشید طالبی، خسرو حیدری، احسان حاج صفی، محمد غلامی، آندرانیک تیموریان، مسعود شجاعی، قاسم حدادی فر، محمد نوری و آرش افشین ترکیب تیم ایران را تشکیل دادند.

مسعود شجاعی نیز به عنوان کاپیتان تیم ملی در این بازی به میدان آمد اما با تعویض در نیمه دوم آندرانیک تیموریان کاپیتان شد.

فوتبال ایران و امارات

اماراتی ها در حالی پای به این دیدار گذاشتند که از 2 بازی قبلی خود تنها به یک امتیاز دست یافته و برای باقی نگه داشتن امیدهای صعود خود نیاز مبرمی به برتری برابر ایران داشتند.

این بازی با حملات تیم امارات آغاز شد و بازیکنان این تیم در 20 دقیقه ابتدایی 2 فرصت ایده آل به دست آوردند و حتی یک مرتبه دیرک دروازه تیم ایران را به لرزه درآوردند.

در ادامه تیم ایران با درخشش هافبک های خود و به خصوص محمد نوری بازی را در اختیار گرفت اما به گل دست نیافت تا این دیدار در نیمه نخست با تساوی به پایان برسد.

درآغاز نیمه دوم غلامررضایی جانشین مسعود شجاعی شد و محمد نصرتی هم در دقیقه 60 جانشین احسان حاج صفی شد.
در نیمه دوم تیم ایران نمایش بهتری داشت و توپ و میدان را در اختیار گرفت.

در دقیقه 70 این دیدار غلامرضا رضایی ارسال زیبایی را برروی دروازه امارات انجام داد که محمد غلامی 2 مرتبه پیاپی توپ را به دیرک دروازه کوبید اما آرش افشین با حضوری به موقع در محوطه جرمه دروازه حریف را باز کرد.

8 دقیقه بعر آرش افشین به دلیل درگیری با دروازه بان امارات را دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد.

در دقیقه 80 'سی بل' مدافع امارات تکل خطرناکی را برروی محسن بنگر انجام داد و اخراج شد.

تیم ایران در دقایق پایانی نیز توپ و میدان را در اختیار گرفت تا در دقیقه 82 محمد نوری پاس زیبای خسرو حیدری را به گل دوم ایران تبدیل کرد تا پس از این گل تماشاگران اماراتی ورزشگاه قطر اسپورت را ترک کنند.

در سومین دقیقه از وقت های تلف شده رضا نوروزی پاس زیبایی را برای رضایی ارسال کرد که عباس مدافع تیم امارات به اشتباه دروازه تیم خودی را گشود.

تیم ایران با این برتری با 9 امتیاز راهی مرحله یک چهارم نهایی شد و امارات نیز با یک امتیاز از صعود بازماند.

کد خبر 126245

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز