دوحه - آرمن ساروخانیان: 2 بازی، 6 امتیاز و سرگروهی زودهنگام؛ قبل از شروع جام ملت‌های آسیا، کمتر کسی می‌توانست این کارنامه را برای تیم ملی ایران پیش‌بینی کند.

football

 برخی حتی نسبت به صعود تیم از گروه چهارم بدبین بودند ولی مردان قطبی توانستند در همان 2‌ بازی اول مقابل عراق و کره‌شمالی کار را تمام کنند تا بازی روز چهارشنبه مقابل امارات تشریفاتی شود.

برد دقیقه 90 عراق مقابل امارات هم به تیم ملی کمک کرد که ساعاتی پس از صعود، سرگروهی‌اش را هم جشن بگیرد؛ چرا که رده بندی تیم‌ها درصورت داشتن امتیاز برابر بر اساس نتیجه بازی مستقیم تعیین می‌شود و طبق جدول، تنها تیمی که در این گروه می‌تواند 6 امتیازی شود عراق است.

در این شرایط، تمرین روز گذشته تیم ملی در آرامش کامل انجام شد. غایب این تمرین علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال بود که بعد از برد مقابل کره‌شمالی به ایران برگشته بود.

در عوض همه بازیکنان در تمرین حاضر بودند؛ حتی آندو که در روز بازی مقابل کره‌شمالی به‌دلیل سرماخوردگی به ورزشگاه هم نرفته بود. بازیکنانی که مقابل کره‌شمالی در ترکیب اصلی بودند، روز گذشته جداگانه به ریکاوری پرداختند. تمرینات این گروه که بیوتر در کنار آنان بود، تنها به دویدن آرام دور زمین و بازی تنیس- فوتبال خلاصه می‌شد. تیموریان هم که هنوز ضعف بدنی‌اش کاملا برطرف نشده بود، همراه این گروه تمرین کرد. البته حیدری، مبعلی و خلعتبری با گرمکن زرد و جدا از این گروه تمرین سبکی انجام دادند.

football

خانلری، پزشک تیم ملی توضیح داد که سرماخوردگی این بازیکنان کاملا برطرف نشده و آنها رنگ متفاوتی پوشیده‌اند تا سایر بازیکنان به آنها نزدیک نشوند. او اضافه کرد که چرخه انتقال این بیماری در اردوی تیم متوقف شده و همه بازیکنان به‌زودی به شرایط مسابقه بر می‌گردند.

گروه دیگر که قطبی بر تمرین‌شان نظارت می‌کرد، بعد از گرم‌کردن و تمرین‌های ترکیبی، در زمین کوچک فوتبال بازی کردند. کریم باقری هم که به‌عنوان مشاور قطبی در کنار تیم ملی است، در این تمرین لباس مشابه بازیکنان پوشیده بود و پا به پای بازیکنان در این تمرین شرکت کرد. انگیزه و آمادگی بدنی باقری که به‌تازگی از فوتبال خداحافظی کرده جالب توجه بود.

با توجه به قطعی‌شدن سرگروهی ایران، قطبی در بازی مقابل امارات احتمالا از بازیکنان ذخیره استفاده خواهد کرد و بازیکنان اصلی استراحت می‌کنند.

علیرضا منصوریان، دستیار قطبی هم این را تایید کرد و گفت: «فرصت خوبی است که به بازیکنان اصلی مثل نکونام و چند بازیکن دیگر استراحت بدهیم؛ چرا که بازی یک‌چهارم نهایی 72 ساعت بعد از بازی با امارات خواهد بود.»

طبق قوانین مسابقات، کارت‌های زرد بازیکنان تنها درصورت صعود به نیمه‌نهایی پاک می‌شود و کادر فنی قطعا در استفاده از بازیکنانی که اخطار گرفته‌اند هم مراقب خواهد بود.

آنالیز حریف یک‌چهارم نهایی

حالا مهم‌ترین دغدغه کادر فنی بازی یک چهارم نهایی است؛ مسابقه‌ای که حریف ایران در آن، به احتمال زیاد از بین کره‌جنوبی و استرالیا انتخاب می‌شود. این روزها بحث داغ در دوحه این است که بازی مقابل کدام تیم برای تیم ملی آسان‌تر است. حتی بیوتر هم پاسخ دقیقی برای این سؤال ندارد.

دستیار قطبی در این مورد به همشهری گفت: «واقعا نمی‌توان به این سؤال پاسخ داد. بعضی‌ها می‌گویند استرالیا بهتر است و بعضی دیگر می‌گویند کره‌جنوبی. قرار است من و قطبی برای آنالیز بازی‌های آخر گروه سوم به ورزشگاه برویم. یک بازی را آقای قطبی می‌بیند و یک بازی را من. 2 تیم سبک متفاوتی بازی می‌کنند.»

بیوتر درباره عملکرد تیم ملی در این دو بازی اضافه کرد: «قبول دارم که فرصت‌های زیادی نداشتیم. بیماری به تیم ما ضربه زد و چند بازیکنمان را از دست دادیم. خوشبختانه حالا همه بازیکنان را در اختیار داریم. به هر حال در فوتبال بین‌المللی فقط نتیجه مهم است. به تیمی که زیبا بازی کند، جام نمی‌دهند. ما تا اینجا خوب نتیجه گرفته‌ایم و یکی از بخت‌های قهرمانی هستیم. امیدوارم بتوانیم پس از سال‌ها قهرمانی را به مردم ایران هدیه کنیم.»

کد خبر 125958

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز