سمیر نصری معتقد است جدال چهارشنبه 8 دی آنها با منچسترسیتی تاثیری در روند رو به رشد این تیم ندارد چون توپچی‌ها امسال یکی از مدعیان اصلی قهرمانی هستند.

فوتبال اروپا

آرسنال که با یک بازی و 2امتیاز کمتر از سیتی بعد از این تیم در رده سوم جدول رده‌بندی لیگ‌برتر قرار دارد، امروز میزبان منچسترسیتی است. سمیر نصری هافبک فرانسوی آرسنال که در باز‌ی‌های اخیر عملکرد ‌خیره‌کننده‌ای داشته و یکی از بازیکنان مؤثر تیم آرسن ونگر بوده، معتقد است بدون توجه به نتیجه این بازی، آرسنال یکی از مدعیان قهرمانی است؛ « ما بدون توجه به این بازی مدعی قهرمانی هستیم اما خب این بازی هم خیلی مهم است چون آنها 2امتیاز بیشتر از ما دارند. بنابراین ما باید ببریم که به رده دوم برگردیم. تکرار کاری که ما با منچسترسیتی کردیم، خیلی مهم است.»

نصری در بازی رفت که ماه اکتبر در منچستر برگزار شد، توانست زننده یکی از گل‌های تیمش برابر سیتی باشد. در آن بازی الکس سانگ و نیکلاس بندتنر هم گلزنی کردند تا آرسنال 3 بر صفر پیروز باشد.تئو والکات هم همانند نصری این بازی را مهم می‌داند و معتقد است آرسنال باید برنده آن باشد؛

«هدف ما آن است که آنها را ببریم مخصوصا با حمایت طرفداران در خانه. ما برابر چلسی خیلی خوب بازی کردیم.»آرسنال که در بازی‌های اخیر خیلی خوب ظاهر شده است توانست چلسی را 3 بر یک شکست دهد. والکات همچنین با اشاره به فشردگی برنامه بازی‌ها در روزهای‌ تعطیلات سال نو ادامه داد: «ما روزهای شلوغی را پشت سر گذاشته‌ایم. همه منتظر بازی هستند اما در عین حال انتظار چند روز استراحت را هم دارند.»

خبر خوب برای آرسنال این است که بر خلاف بیشتر بازی‌ها در فصل، آنها مصدوم جدیدی ندارند. آخرین مصدوم این تیم ابودیابی بود که از هفته قبل مشخص بود به این بازی نمی‌رسد. فرمالن و آلمونیا هم دیگر بازیکنانی هستند که مدت‌هاست به خاطر مصدومیت بازی نمی‌کنند. برخلاف آنها اما روبرتو مانچینی یکی از کلیدی‌ترین بازیکنانش را در اختیار ندارد؛ داوید سیلوا هافبک اسپانیایی این تیم به خاطر مصدومیت زانو احتمالا امروز نمی‌تواند بازی کند.

بهترین بازیکن ماه دسامبر باشگاه منچستر سیتی شنبه در بازی با بلک‌پول مصدوم شد و مشخص نیست که امروز بتواند بازی کند. مانچینی به جای او احتمالا از ماریو بالوتلی که در بازی‌ شنبه به خاطر مصدومیت زانو بازی نمی‌کرد، استفاده خواهد کرد. بالوتلی 2روز پیش به تمرینات تیم سیتی بازگشت و احتمال اینکه به جای سیلوا برابر آرسنال بازی کند فراوان است.

چلسی- ولورهمپتون

در دیگر بازی‌های این هفته لیگ برتر، چلسی در حالی در خانه ولورهمپتون به میدان می‌رود که روند نزولی این تیم، آنها را از صدرنشینی ابتدای فصل به رده پنجم جدول کشانده است. چلسی در9 بازی اخیر تنها یک پیروزی داشته است و در آخرین بازی در استمفوردبریج بازی برده برابر آستون‌ویلا را ‌در وقت‌های تلف شده با یک تساوی 3 بر 3 عوض کرد. دیدیه دروگبا آقای گل فصل پیش لیگ‌برتر که در فصل جدید به خاطر مصدومیت و مالاریا به گفته خودش «هنوز 100 درصد آماده» نیست و تنها 8 گل‌زده، معتقد است 3 امتیاز بازی امشب می‌تواند کمک زیادی به آبی‌ها بکند؛ «ما باید با ولورهمپتون بازی کنیم و امیدوارم تا آن موقع فاز بد تیم از بین رفته باشد.

ما 3 امتیاز نیاز داریم و این مهم‌ترین چیز برای ماست.»دروگبا که پس از بازی با آستون‌ویلا با جان تری کاپیتان چلسی هنگام رفتن به رختکن درگیری لفظی داشت درباره وضعیت فعلی این روزهای تیمش گفت: «هفته پیش کارلو آنچلوتی ناراحت بود، بازیکنان هم همین طور. چلسی به شکست عادت ندارد و بازیکنان از این شکست‌ها رنج می‌برند.»با همه اینها دروگبا هنوز چلسی را یکی از شانس‌های قهرمانی می‌داند؛ «با اینکه خیلی‌ها فکر می‌کنند وضعیت ما خیلی دشوار است، چلسی هنوز می‌تواند قهرمان شود. رقابت در این لیگ غیر قابل پیش‌بینی و هر چیزی ممکن است.»

او همچنین تاکید کرد تقویت چلسی در پنجره نقل و انتقالات ماه ژانویه تضمینی نمی‌دهد که تیم به وضعیت خوب ابتدای فصل بازگردد؛‌ «تقویت تیم در ژانویه معمولا پیچیده است.بازیکنان بیشتر معمولا پیروزی‌های بیشتر را تضمین نمی‌کنند. برای ما هر بازی مانند یک فینال است و ما به پیروزی احتیاج داریم.» گفته می‌شود رومن آبراموویچ مالک باشگاه چلسی پول کافی در اختیار کارلو آنچلوتی قرار داده است که بازیکنان جدید برای تیمش خریداری کند.

کد خبر 124978

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز