آرسنال سرانجام طلسم‌ را شکست، چلسی را در ورزشگاه امارات 3 بر یک شکست داد و به رده دوم جدول لیگ برتر بازگشت.

آرسنال -چلسی

آرسنال در تمامی 5 بازی اخیر خود برابر چلسی شکست خورده بود ‌ اما این پیروزی روحیه‌بخش حالا آنها را امیدوار کرده است که برای نخستین بار پس از سال 2004 به فکر قهرمانی در لیگ بیفتند. ونگر که پیش از بازی گفته بود، این پیروزی از لحاظ روانی اهمیت زیادی برای آرسنال دارد، پس از بازی یک بار دیگر بر این موضوع تاکید کرد؛ «این پیروزی از لحاظ آماری برای ما مهم بود چون ما را در رقابت قهرمانی نگه داشت اما از لحاظ روانی هم بسیار مهم بود. توانایی ما برای پیروزی در بازی‌های بزرگ زیر سؤال رفته بود و حالا این پیروزی می‌تواند تاثیر زیادی بر کار ما در طول فصل داشته باشد. این پیروزی باور ما را برای اینکه برای قهرمانی مبارزه کنیم افزایش داد؛ همین طور باور ما به اینکه در مسیر درست هستیم. البته هنوز جا برای پیشرفت داریم.»

آرسنال با توجه به این پیروزی، 35 امتیازی شد. و همچنان در تعقیب منچستر یونایتد است. گل اول این بازی را الکس سانگ در دقیقه 44 برای آرسنال به ثمر رساند. با شروع نیمه دوم، آرسنال کار را تمام کرد؛ ابتدا سسک فابرگاس که پس از چند جلسه غیبت به خاطر مصدومیت به تیم برگشته بود در دقیقه 51 گلزنی کرد و 2دقیقه بعد، تئو والکات گل سوم را به ثمر رساند. ایوانوویچ مدافع چلسی 4دقیقه بعد یکی از گل‌ها را جبران کرد اما در ادامه، چلسی کاری از پیش نبرد تا رکورد تنها یک پیروزی در 8بازی اخیر برای آنها ثبت شود.

خط دفاعی آرسنال که این فصل یکی از نقاط ضعف آن به‌شمار می‌رفت، یکی از عواملی بود که اجازه نداد دیدیه ‌دروگبا و دیگر بازیکنان چلسی خودنمایی کنند. ونگر درباره دفاع تیمش گفت: «ما خیلی مستحکم بودیم. آنها یک گل زدند اما به‌صورت کلی دفاع ما خیلی خوب بازی کرد.»

تئو والکات که ونگر پس از بازی از او هم تمجید کرد، دفاع تیمش را یکی از عوامل موفقیت در این بازی دانست. او در این باره گفت:‌ «ما فقط روی بخش دفاعی بازی‌مان تمرکز کردیم، منظورم به‌صورت خاص پرس‌کردن است. امروز همه پرس می‌کردند. واقعا دیدن این بازی لذت‌بخش بود.» ونگر با وجود‌ این پیروزی، چلسی را همچنان یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر دانست و گفت که انتظار ندارد کارلو آنچلوتی مربی چلسی از کار برکنار شود؛ «من همچنان چلسی را یکی از بزرگ‌ترین گزینه‌های قهرمانی می‌دانم. فکر نمی‌کنم به خاطر شکست امشب، آنها از رقابت قهرمانی بیرون رفته باشند.» او درباره آنچلوتی هم گفت‌: «آنچلوتی را مربی سطح بالایی می‌دانم و نمی‌توانم باور کنم که او از کار برکنار شود.»

کارلو آنچلوتی فصل را با 6پیروزی پرگل شروع کرد اما رفته رفته تیمش دچار بحران شد. او پس از این شکست از بازیکنانش خواست که بیدار شوند؛‌ « ما موقعیت‌مان را در جدول از دست می‌دهیم و باید سریعا بیدار شویم. من فکر می‌کنم ما فرصت داریم که به بازی برگردیم و برای قهرمانی بجنگیم اما نمی‌توانیم در آینده این عملکرد را تکرار کنیم.»آنچلوتی همچنین درباره اینکه رومن آبراموویچ رئیس باشگاه چقدر صبور خواهد بود، گفت: «من مسئولیت شکست را می‌پذیرم اما این مسئله‌ای است که او (آبراموویچ) باید به آن پاسخ بدهد. من از موقعیتم نمی‌ترسم. واضح است که ما باید بهتر شویم. طبیعی نیست که چلسی نمی‌تواند در 6بازی برنده باشد.»

چلسی امیدوار بود با بازگشت لمپارد از بحران خارج شود اما بازیکنان آرسنال به تیم چلسی اجازه ندادند به‌خوبی عمل کند. آنچلوتی هم پس از بازی از نحوه عملکرد شاگردانش ابراز نگرانی کرد؛ «من ندیدم که تیم آنطور که من می‌خواستم بازی کند و در ارائه بازی مشکلات زیادی داشتیم. من اصلا انتظار این شکست را نداشتم و از عملکرد بازیکنان شگفت‌زده شدم. ما در طول هفته تمرینات خوبی داشتیم.»

کد خبر 124335

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز