گروه شهری: از دو هفته قبل به‌دلیل استقرار شرایط پایدار و انباشت آلودگی هوا در تهران، پایتخت در شرایط هشدار قرار گرفت.

آلودگی هوا

به گزارش همشهری، یوسف رشیدی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: در مکان‌های پرترافیک شهر غلظت ذرات معلق با قطر کمتر از2.5 میکرون و سایر آلاینده‌ها نظیر منو اکسید کربن بالاتر از حد استاندارد است.

به گفته رشیدی به همین دلیل سازمان حفاظت محیط‌زیست از روز یکشنبه در شهر تهران شرایط هشدار اعلام کرده و مرکز اطلاع رسانی آلودگی هوا نیز به نوعی از ادامه وضع موجود تا روز چهارشنبه سخن گفته است. وی با اعلام اینکه تجربه در تهران نشان می‌دهد در فصل سرد پاییز و زمستان با پایداری و انباشت آلودگی هوا مواجه هستیم،

گفت: اعلام شرایط هشدار به تعطیلی شهر تهران منجر نمی‌شود بلکه در این شرایط یکسری توصیه‌های بهداشتی ارائه می‌شود که جنبه اطلاع‌رسانی دارد و طی آن از شهروندان به‌ویژه افراد مسن و کودکان و بیماران قلبی و تنفسی خواسته می‌شود که از تردد در مراکز پر ترافیک خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا کاهش میدان دید را شاخص قطعی در تعیین میزان آلودگی هوا ندانست و افزود: آنچه مبنای تصمیم‌گیری است اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هواست. وی گفت: شهر در شرایط اضطرار به تعطیلی کشیده می‌شود؛ مانند اتفاقی که سال گذشته بر اثر بروز گردوغبار رخ داد.

کد خبر 121389

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز