گروه شهری: اعضای شورای اسلامی شهر تهران دیروز خواستار تسریع کار ساخت ادامه بزرگراه یادگار امام در جنوب خیابان آزادی شدند.

شورای شهر

در جریان بررسی طرح سیاست‌های بودجه سال 1390 شهرداری تهران مهدی چمران رئیس شورای شهر خواستار آن شد تا همانگونه که عملیات احداث بزرگراه شهید زین الدین سرعت گرفته و بخشی از آن امسال و بخش نهایی نیز مهر سال آینده به اتمام می‌رسد کار ساخت ادامه بزرگراه یادگار نیز سرعت بگیرد.

وی همچنین به‌دلیل مشکلاتی که از ناحیه توقف ساخت بزرگراه یادگار برای ساکنین جنوب خیابان آزادی نظیر محله هاشمی ایجاد شده خواستار ارائه گزارشی از نحوه پیشرفت کار ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) از سوی معاونت فنی و عمرانی به شورای شهر شد. چمران ادامه داد: با توجه به اهمیت و اولویتی که تکمیل بزرگراه یادگار امام برای شهر تهران دارد سال گذشته بودجه 15 میلیارد تومانی پیشنهادی برای تکمیل بزرگراه یادگار امام را به 35 میلیارد تومان افزایش دادیم.

رئیس شورای شهر همچنین از پایان کار خرید املاک معارض بر سر راه این طرح سخن گفت اما اظهار داشت: پس از حل معضل معارضین ملکی حالا با حجم انبوه معارضین تاسیساتی نظیر تاسیسات آب، برق، گاز و تلفن مواجهیم که کار جابه‌جایی آنها نیز به 6 ماه زمان نیاز دارد. در این میان اما حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر به بازدید اخیر خود از کارگاه ساخت بزرگراه یادگار امام اشاره کرد و گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده و صحبتی که با پیمانکاران این پروژه داشتیم متوجه شدیم مشکل اصلی، نبود بودجه و اعتبار است.

اعتراض به توقف برنامه کاهش آلودگی هوا

از آنجایی که بخشی از ادامه بررسی طرح تفصیلی یکپارچه شهر تهران اختصاص به پارکینگ‌سازی‌ داشت معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر گفت: یکی از محورهای برنامه جامع کاهش آلودگی هوا در سال79 بحث ساماندهی پارکینگ‌ها بود. ابتکار با بیان این مطلب، افزود: هم‌اکنون دوباره به فصل زمستان رسیده‌ایم و پیش‌بینی‌ها نیز حاکی از این است که امسال زمستانی کم‌بارش با پایداری زیاد داریم؛ به همین دلیل نیز شاهدیم که وضعیت آلودگی هوای تهران از هشدار به اضطرار رسیده و کار به تعطیلی شهر کشیده شد.

وی گفت: بنا براین ناچاریم که اجرای برنامه جامع کاهش آلودگی هوا را به‌عنوان یک ضرورت یادآوری کرده و به کم‌کاری‌های صورت گرفته و متوقف شدن برنامه جامع کاهش آلودگی هوا اشاره کنیم که نمونه آن تعطیلی کمیته اجرایی کاهش آلودگی هواست. ابتکار با بیان اینکه در این چند‌ساله حتی بازنگری در این برنامه صورت نگرفته است، اضافه کرد: برای توسعه حمل‌ونقل عمومی به جای فراهم کردن زیر ساخت‌ها و توسعه اتوبوس‌های گازسوز، شاهد تولید و فعالیت اتوبوس‌های دیزلی هستیم که منجر به انتشار گوگرد بالاتر از استاندارد جهانی در هوای تهران شده است.

تغییر نکردن نرخ بلیت اتوبوس و مترو در تهران

همچنین رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد: طبق تفاهم صورت گرفته درصورت اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها، نرخ اتوبوس و مترو در تهران و سایر کلانشهرها تغییری نخواهد داشت.در این‌باره حسن بیادی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با انتقاد از عملکرد صدا و سیما گفت: هدفمندکردن یارانه‌ها طرحی است که باید همه ارگان‌ها، سازمان‌ها و نهادها و به‌ویژه مردم دوش به دوش همدیگر به‌صورتی عالمانه و منصفانه به تحقق آن کمک کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه بعضی از مسئولین و رسانه‌های جمعی از جمله صداوسیما به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که گویی موفقیت یا عدم‌موفقیت طرح هدفمند کردن یارانه‌ها منوط به ثابت‌ماندن کرایه تاکسی‌ها یا بلیت اتوبوس است.بیادی ادامه داد: رانندگان تاکسی و آژانس‌های خدماتی و شرکت‌های حمل‌ونقل خصوصی نیز همانند سایر مردم با فراز ونشیب قیمت‌ها در زندگی روزمره خود دست و پنجه نرم می‌کنند و از افزایش قیمت‌ها آسیب می‌بینند این درحالی است که به گفته بیادی بخش خصوصی فعال در عرصه حمل ونقل همه سرمایه شخصی‌شان را در این حوزه به کار گرفته‌اند و از هیچ سازمان و ارگانی نیز حقوق نمی‌گیرند.

ری و تهران میزبان دوستداران اهل بیتع

احمد مسجد جامعی در جلسه دیروز شورای اسلامی شهر تهران و در آستانه عید غدیر خم گفت: ری و تهران همیشه در تبعیت و پشتیبانی از هم بوده‌اند و در این پهنه شاهد حضور اصحاب و یاران ائمه (ع) بوده‌ایم. وی گفت: دوستی و محبت علی(ع) از عناصر اصلی هویت ایرانی است.

عضو شورای شهر تهران به رویکرد مردمی حاکم بر بزرگداشت اهل‌بیت (ع) اشاره کرد و گفت: صیانت از این روش و رویکرد ضرورتی است که امسال و با مشارکت شورایاران در 374 محله تهران دنبال شده است و جشن بزرگ غدیرخم امسال با مشارکت در نخستین مسابقه سراسری خطبه غدیر با حضور بیش از60 هزار داوطلب در 374 مسجد و مدرسه در سراسر تهران برپا می‌شود.

کد خبر 121523

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز