همشهری‌آنلاین: رانندگی شتابزده و نامتناسب با ترافیک می‌تواند تا 7 برابر یک رانندگی صحیح در مسیر و شرایط ترافیکی یکسان آلودگی تولید کند.

رانندگی

به گزارش ایسنا، دکتر یوسف رشیدی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: با اشاره به این که شاید به نظر نرسد که نحوه رانندگی رانندگان تأثیر چندانی در آلاینده‌های اگزوست داشته باشد، افزود: امکانات جدید تهیه شده در شرکت کنترل کیفیت هوا امکان بررسی انواع آلاینده‌های اگزوست خودروها را در حال حرکت و در شرایط واقعی ترافیکی فراهم کرده، بطوریکه علاوه بر ثبت و ذخیره میزان آلودگی تولید شده در طول مدت رانندگی ، رفتار راننده و همچنین سیکل ترافیکی طی شده نیز قابل استخراج است.

وی با اشاره به خریداری این تجهیزات توسط شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: این تجهیزات قابل نصب بر روی انواع خودروها بوده و قابلیت سنجش انواع آلاینده‌های اگزوست اعم از مونوکسیدکربن، هیدروکربنهای نسوخته و اکسیدهای نیتروژن را در حین حرکت خودرو فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اولیت تست انجام شده با این تجهیزات جدید گفت: بررسی‌های جدید در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان می‌دهد که یک رانندگی شتابزده و نامتناسب با ترافیک می‌تواند تا 7 برابر یک رانندگی صحیح در مسیر و شرایط ترافیکی یکسان آلودگی تولید کند.

مقایسه آلودگی ایجاد شده در دوحالت پرشتاب و معمولی - آبان89

وی تصریح کرد: این تجهیزات به منظور تهیه بانک اطلاعات انتشار و انجام پروژه‌های تحقیقاتی در خصوص انواع آلاینده‌های ناشی از اگزوست منابع متحرک آلاینده (خودروها) در هنگام حرکت خودرو تهیه شده که نتایج حاصل از آن علاوه بر کاربردهای ذکر شده می‌تواند کاربری‌های مختلفی در ارزیابی زیست‌محیطی پروژه‌ها و یا در راهکارهای کنترل آلودگی خودروها داشته باشد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: نتایج به دست آمده بیانگر این نکته است که رانندگان خودرو و شهروندان تنها با یک عوض کردن صحیح دنده خودرو می‌توانند تا 7 برابر از آلایندگی خروجی خودرو خود بکاهند.

کد خبر 120199
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز