جمعه ۲۴ آذر ۱۳۸۵ - ۱۹:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین- سید محمد تقی رسولی: سایت My Space‌ که عمر چندانی نسبت به سایتهای معتبر جهانی ندارد موفق شده است در ماه نوامبر(آبان ماه) امسال از یاهو پیشی گرفته و در بین غولهای اینترنتی جهان خود را مطرح سازد.

بر اساس اعلام سایت تحقیقاتی ComScore این سایت در ماه نوامبر (آبان ماه) سال جاری با 38.7 میلیارد صفحه اینترنتی مشاهده شده توسط کاربران در مقام اول قرار گرفته، در حالیکه رقم مشابه برای یاهو 38.1 میلیارد صفحه بوده است.

MySpcae  نسبت به ماه اکتبر امسال (مهر ماه) 2 درصد رشد داشته و نسبت به ماه نوامبر 2005 با سیصد در صد رشد، افزایش عمده‌ای را نشان می‌دهد. این رقم در ماه نوامبر 2005 حدود 12.5 میلیارد صفحه بوده است.

سایت مای اسپیس

این رشد سریع و اعداد و ارقام در واقع نشان دهنده تاکید مسئولان این سایت بر ایجاد یک شبکه اجتماعی برای ارتباط بین کاربران و ارسال پیام، ذخیره عکس و فایل و .... توانسته‌اند نظر کاربران بسیاری را تا حدی به خود جلب کنند که تعداد آنها از کاربران سایت یاهو نیز بیشتر شود.

البته ComScore  تاکید کرده که این تقلیل صفحات استفاده شده در یاهو میتواند به دلیل استفاده این شرکت از تکنولوژی Ajax باشد که در طول یک ماه گذشته در سایت به کار گرفته شده است.

Ajax مجموعه‌ای از ابزار است که باعث بالا رفتن سرعت سایت خواهد شد و به این ترتیب عمل می‌کند که بسته‌های اطلاعاتی را به صورت کوچک برای کاربران می‌فرستد و از ارسال کل صفحه خودداری می‌کند. این تکنولوژی در ماه نوامبر راه‌اندازی شد و باعث بروز مشکلات جدید برای کاربران گردید ولی پیش‌بینی می‌شود با حل این مشکلات، سرعت نمایش سایت یاهو افزایش پیدا کند.

یاهو در ماههای گذشته و به دلیل جذب تبلیغات کمتر نسبت به گوگل اقدام به انجام تغییرات بنیادی در خود کرد و Ajax نیز یکی از این تغییرات است. با این حال در ماه نوامبر (آبان ماه)  یاهو با 130 میلیون کاربر از این حیث در رتبه اول قرار دارد.

رقابت شدید بین غول‌های اینترنتی جهان به حدی بالا گرفته است که هر روزه منتظر نوآوری و سرویس‌های جدید توسط آنها هستیم.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 11032

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز