دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۹:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین- محمد رسولی: غول اینترنتی جهان در ادامه فعالیت جانبی خود، قصد دارد سرویس جدیدی راه‌اندازی کند که با استفاده از آن تبلیغات تصویری را بر روی تلفن همراه در خارج از آمریکا نیز بفرستد

 یاهو از سال پیش و به دنبال کاهش درآمد معمول این شرکت (تبلیغات اینترنتی) که در اثر فعالیت رقبا، نظیر گوگل رخ داده بود، اقدام به انجام پروژه‌های جدید برای کسب درآمد کرده است که یکی از آنها تبلیغات بر روی تلفن همراه بوده است.

 از نوامبر سال 2006 ( آذر 1385) سرویس تبلیغات بر روی موبایل این شرکت در آمریکا راه‌اندازی شد و قرار است این سرویس جدید در 18 کشور جهان اعم از کانادا، مکزیک و 16 کشور آسیایی، اروپایی و آفریقایی نیز راه‌اندازی شود.

این سرویس که اصطلاحا سرویس تبلیغات گرافیکی نامیده می‌شود، آگهی‌ها را در قالب عکس و تصویر ارسال می‌کند و طرفداران بسیاری در بین شرکت‌های بزرگ دارد.

 به گفته مسئولان یاهو، در حال حاضر شرکتهای اینتل، پپسی‌کولا و گمبل خواستار استفاده از سرویس جدید یاهو هستند تا تبلیغات خود را برای کاربران ارسال کنند.

علاوه بر این سرویس یاهو قصد دارد چند نرم‌افزار جدید مخصوص موبایل ارائه کند (یا نرم‌افزارهای موجود خود را ارتقاء دهد) تا کاربران موبایل و کامپیوترهای جیبی بتوانند راحت‌تر از اینترنت استفاده کنند و مطالبات خود را جستجو کنند؛ از جمله این نرم‌افزارها می‌توان به OneSearch اشاره کرد که در حال حاضر بر روی 100 نوع مختلف موبایل نصب شده است.

این نرم‌افزار برای جستجو بر روی اینترنت بوده و بسیار ساده و سریع عمل می‌کند.

یاهو و دیگر رقبای اینترتی آن در سال اخیر به دنبال راه‌های جدید تبلیغات هستند تا با استفاده از آنها بتوانند درآمد بیشتری را کسب کنند و یکی از این روش‌ها، تبلیغات صوتی و تصویری بر روی تلفن همراه است، هر چند که این روش نیز پس از مدتی بازار را اشباع خواهد کرد و  باید منتظر روش‌های جدید تبلیغات آنها باشیم.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 15627

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز