همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه اعلام کرد: نیروگاه هسته‌ای بوشهر از تابستان سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

 به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، پوتین که در نشستی در مورد انرژی هسته‌ای در شهر وولگودونسک  در جنوب روسیه سخنرانی می‌کرد، خاطر نشان کرد: نخستین راکتور نیروگاه هسته‌ای بوشهر از تابستان (89) کار خود را آغاز می‌کند.

نخست وزیر روسیه در عین حال به زمان دقیق تکمیل ساخت این نیروگاه که پیش از این به دلایل گوناگون به تاخیر افتاده بود، اشاره‌ای نکرد.

ساخت این نیروگاه به طور رسمی در ماه فوریه پایان یافت و روسیه هم سوخت مورد نیاز آن را تحویل داد ولی آغاز به کار نیروگاه از لحاظ فنی هنوز آغاز نشده است و برای اینکار باید تجهیزات آن مورد آزمایش قرار بگیرند.

این سخنان پوتین در شرایطی اعلام  می‌شود که هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا که بامداد امروز وارد مسکو شد تلاش می‌کند در این سفر روسیه را از همکاری هسته‌ای با ایران باز دارد.

همچنین نماینده چین در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو بار دیگر بر موضع کشورش در قبال برنامه هسته‌ای ایران تأکید کرد و گفت که هنوز باب دیپلماسی برای یافتن مصالحه در زمینه برنامه هسته‌ای ایران باز است.

کد خبر 103722

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز