همشهری آنلاین: رژیم صهیونیستی ضعیف‌تر از آن است که وارد جنگ با ایران شود.

احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که در سفر استانی احمدی نژاد به آذربایجان غربی حضور دارد درجمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی پیرامون احتمال حمله اسرائیل به ایران گفت: رژیم صهیونیستی ضعیف‌تر از آن است که وارد جنگ با ایران شود و هم‌اکنون مراکز مطالعاتی این رژیم آن‌ها را از هرگونه توهم و خیال‌پردازی بازداشته و خود آن‌ها نیز اعلام کرده‌اند که به هیچ وجه نمی‌توانند وارد درگیری با ایران شوند.

خبرنگاری در مورد تحقیقات نسل‌ جدید بمب‌های هسته‌یی توسط آمریکا پرسید، وزیر دفاع با یادآوری این نکته که "‌این عملکرد معیارهای دوگانه آن‌ها را به اثبات می‌رساند" گفت: از یک طرف خودشان طرح بمب‌های جدید را دنبال می‌کنند و از طرف دیگر از رژیم صهیونیستی که دارای تعداد زیادی کلاهک هسته‌یی است، حمایت می‌کنند و از طرف دیگر ایران را به خاطر مصارف صلح‌جویانه انرژی هسته‌یی تحت فشار قرار می‌دهند.

وی این عملکرد را عملکرد نظام سلطه و مناسبات ظالمانه جهانی عنوان کرد که در دنیا برقرار است و مورد قبول ایران نیست.

وحیدی درپاسخ به پرسش خبرنگار دیگری که از او در مورد احتمال درگیری نظامی در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات پرونده هسته‌یی ایران پرسید. گفت: ما آمریکایی‌ها را عاقل‌تر از آن می‌دانیم که به چنین کار خطرناکی دست بزنند و خود نیز آن را اعلام کرده‌اند. رژیم صهیونیستی و مراکز دفاعی‌اش نیز تاکید دارند که توان مواجهه با ایران ندارند.

خبرنگاری درباره اظهارات اخیر ژنرال پترائوس فرمانده نظامی امریکا که حکومت ایران را حکومت اوباشان خوانده بود پرسید.

وزیر دفاع پاسخ داد: همه دنیا قضاوت‌شان این است که اگر بخواهیم اوباشی را در دنیا نشان دهیم، اول آن اوباش رژیم آمریکا و بعد رژیم صهیونیستی است؛ چراکه در هر جایی دخالت می‌کنند و مردم را به راحتی می‌کشند.

وی ادامه داد: نمونه این اقدام در خیابان‌های عراق مشهود است و اوباش کسانی هستند که بی‌محابا مردم را در نقاط مختلف دنیا می‌کشند و اسم خود را دموکراسی گذاشته‌اند.

 دستاوردهای جدید در حوزه پدافند هوایی برد متوسط و زیردریایی‌ها را از جمله پروژه‌ها و اقدامات جدید وزارت دفاع بر شمرد.

وزیردفاع در پاسخ به پرسش دیگری در مورد پروژه‌های وزارت دفاع در سال جدید گفت: پروژه‌هایی در حوزه پدافند هوایی برد متوسط و نیز فعالیت‌های زیردریایی، داریم. [تحویل سامانه‌ جدید پدافند هوایی به نیروهای مسلح ایران]

وی همچنین در مورد عدم تحویل سامانه موشکی S300 به ایران و اقدام روسیه در تحویل این سامانه موشکی به چین گفت: تعاملات برای این موضوع وجود دارد و البته مسایلی که در مورد واگذاری این سامانه به چین مطرح می‌شود تنها از طریق خبرگزاری‌ها بوده و مقامات رسمی چیزی اعلام نکرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: روس‌ها به گفته خودشان کماکان بر تعهد خود در تحویل به موقع این سامانه به ایران تاکید دارند.

کد خبر 104538

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز