همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه ایران صبح جمعه در رأس هیئتی بلندپایه به منظور شرکت در چهل و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ تهران را به مقصد این شهرترک کرد

به گزارش مهر، چهل و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ از روز جمعه 16 تا یکشنبه 18 بهمن ‌ماه (5 تا 7 فوریه) در این شهر برگزار می‌‌شود.

منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان نیز صبح امروز به منظور شرکت در این کنفرانس در رأس هیئتی عازم مونیخ شد.

گفتنی است رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت خارجه پیش از این از دعوت از ایران برای حضور در این کنفرانس خبر داده بود.

به گزارش مهر، چهل و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ فوریه سال گذشته با حضور بیش از 50 وزیر و جمعی از سران دولت‌ها از نقاط مختلف جهان در مونیخ برگزار شد. نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه، حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و دونالد تاسک نخست‌وزیر لهستان از جمله حاضران در این نشست بودند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در چهل و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ حضور یافت و ضمن سخنرانی در روز اول این کنفرانس، ملاقات‌هایی با وزرای امور خارجه آلمان، فرانسه، انگلیس، بلغارستان،‌ پاکستان و ترکیه و نیز نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رئیس گروه روابط ایران در پارلمان اروپا داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی دستاوردهای کنفرانس مونیخ را مثبت خوانده بود وهمچنین بر لحاظ شدن منافع ایران در این کنفرانس تاکید کرده بود.

کد خبر 101017

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز