شهرها هر یک داستانی دارند از آبادی تا سقوط؛ و البته این‌بار منطقه وورکوتای روسیه با بسته شدن معادنی که در زمان شوروی رونق گرفته بودند یک شهر را به خانه ارواح یخ زده تبدیل کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی ان ان، شهر یخ زده ارواح در نزدیکی وورکوتای روسیه بسیار وهم‌انگیز است؛ در روستای سمنتوزاوودسکی تنها یک ساختمان مسکونی وجود دارد که متروکه نیست. هیچ فروشگاه، بانک و عابری در این منطقه دیده نمی‌شود؛ در این منطقه به معنای واقعی کلمه هیچ چیز وجود ندارد.

دلیل رها شدن بسیاری از ساختمان‌ها این است که تعطیلی معادن زغال‌سنگ و کمبود فرصت‌های شغلی رونق را از بین برده؛ یکی از آشنایان به این منطقه می‌گوید: «افرادی که می خواهند از منطقه نقل مکان کنند، نمی‌توانند آپارتمان‌های خود را بفروشند و مجبورند آنها را ترک کنند.» مردم منطقه می‌گویند از اینکه جایی که در آن متولد و بزرگ شده‌اند، در حال مرگ است، ناراحت هستند.

ماریا پاسِر، عکاس مستقر در مسکو، با سفر به شهرهای مجاور معادن تعطیل شده سعی کرد نحوه تاثیر شرایط قطب شمال بر ساختمان‌های متروکه را ثبت کند. او بیشتر تصاویر خود را با یک دِرون، پهپاد عکاسی، ثبت کرده اما سرمای هوا وضعیت را برای دستگاه‌های او هم دشوار کرده بود.

وورکوتا یک اردوگاه کار اجباری دارد که در دهه ۱۹۳۰ تا ۱۹۶۰ فعال بود. در سال‌های آخر اتحاد جماهیر شوروی، مردم از سراسر کشور برای استفاده از فرصت‌های شغلی به این منطقه نقل مکان کردند. با وجود شرایط آب و هوایی سخت، برای جذب معدنچیان حقوق‌ها بسیار وسوسه‌برانگیز بوده اما پس از فروپاشی شوروی و به بسته شدن معادن زغال سنگ، ثروت وورکوتا و روستاهای اطراف - مانند سمنتوزاوودسی که در اینجا نشان داده شده است - دوباره تغییر کرد و مردم شروع به ترک منطقه کردند؛ هرچند هنوز افراد معدودی در اینجا سکونت دارند اما برخی از معادن فعال در منطقه سیبری گاهی دچار سوانح فاجعه‌آمیز می‌شوند: فاجعه در معدن لیستویاژنایا روسیه

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرگرمی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha