همشهری آنلاین: گوردون باکنان عکاس محیط زیست طی آخرین سفرش برای عکاسی از خرس‌های قطبی، با خرس قطبی 450 کیلوگرمی گرسنه‌ای که در جستجوی شکار بود،‌رودررو شد.

 

 

به گزارش تلگراف، این شکارچی غول‌پیکر بارها و بارها به جعبه امنی که باکنان در آن پناه گرفته بود،‌ نسخه زمینی قفس کوسه، حمله کرده و تلاش کرد وی را شکار کند. این عکاس محیط زیست طی حملات متعدد خرس به اتاقک که در جستجوی نقطه ضعفی در میان اتاقک بود، خونسردی خود را کاملا حفظ کرده بود.

گوردون باکنان که طی 20 سال گذشته به تصویربرداری از کشنده‌ترین جانداران زمین مشغول بوده است، تجربه خود را در مواجه شدن با خرسهای قطبی ترسناک توصیف کرده و می‌گوید: بسیاری از مردم بر این باورند که گوشتخواران خطرناکند،‌اما اغلب آنها این‌طور نیستند و میزان خطر حمله از جانب آنها کم است. اما خرس‌های قطبی متفاوتند،‌این خرس یقینا من را برای ناهار خود می‌خواست و از این رو با پافشاری تمام به مدت 45 دقیقه به دنبال نقطه ضعفی درون اتاقک امن من بود.

باکنان از این خرس قطبی در منطقه سالبارد در شمالی‌ترین نقطه از نروژ تصویربرداری کرده‌ و مجموعه‌ای مستند به نام من و خانواده خرس قطبی را تهیه کرده‌است. وی به مدت یک سال در شرایط سرد و سخت قطبی خرس مادر با نام لیرا و توله‌هایش با نامهای میکی و لوکا را تعقیب کرد تا بتواند تا حد ممکن به آنها نزدیک شود. دربرخی از شرایط گروه تصویربرداری ناگزیر بودند به سرعت به درون خودروی برفی خود بگریزند زیرا لیرا به سمت آنها حمله می‌کرد.

اتاقی که باکنان طی تصویربرداری در آن محفوظ بود، اتاقکی ضد بمب بود،‌اما سرما می‌توانست در صورت طولانی شدن منجر به ایجاد شکنندگی در اتاقک شود. باکنان معتقد است توله‌های خرس قطبی دوست‌داشتنی‌ترین جانداران بر روی زمین هستند و حتی خرس‌های قطبی بالغ نیز با وجود درنده بودن،‌از زیبایی ستودنی برخوردارند. به گفته وی خرس‌های قطبی قدرتمند‌ترین و بزرگترین گوشتخواران بر روی زمین هستند و هرگز کنجکاوی خود را ترک نمی‌کنند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز