همشهری آنلاین - هلن صدیق بنای: این فضای زیبا را که مشاهده می‌فرمایید با شعار زیست محیطی طراحی شده است،" دفتر کار کمتر، فضای سبز بیشتر".

چند سالی است که منتظر تغییر دکورسیون آنلاین هستیم. البته منظورم، دکورسیون صفحه اول آنلاین نیست. چرا که، اگر دقت کرده باشید؛ "صفحه آنلاین"، هر از گاهی با هنر‌نمایی و زیبا شناسی بزرگواران در صفحه‌بندی، تغییر اندازه عکس‌ها و تغییر ایکون‌های، زیبا‌تر و رنگین‌تر شده و خواهد شد.

منظور این حقیر، "دفتر کار یا محیط کار" آنلاین است که از دیر باز قول، تغییر دکورسیون به همراه تغییر صندلی‌های غیر استاندارد به ما داده شده است.

با دیدن این طراحی زیبا و زیست محیطی دفتر کار، هنگام جستجوی اینترنتی، آه از نهادم بلند شد. با خودم گفتم حالا ما طراحی در این حد و با شعار زیست محیطی نخواستیم، اما انصافا، نباید برای سلامت زیست محیطی بخصوص، سلامت بدنی کارکنان تدبیری اندیشید؟

می‌دانید، معماران و طراحان، عصر ارتباطات یعنی عصر حاضر، در جهت تشویق هر چه بیشتر کارکنان برای استفاده از طبیعت و منابع طبیعی و حفظ سلامتی روحی، روانی و جسمی آنها دست به چنین ابتکار جالبی با شعار " دفتر کار کمتر، فضای سبز بیشتر" زده‌اند.

این طراحان نهایت تلاش و خلاقیت خود را به کار برده‌اند که کارمندان را هر چه بیشتر به طبیعت نزدیک‌تر سازند. یعنی حتی هنگام استراحت میان کار نیز از طبیعت پر گل و گیاه لذت برده و با انرژی بیشتری به کار خود باز گردند.

این طرح بصورت یک نمایشگاه کوچک موقتی با شعار "دفتر کار کمتر، فضای سبز بیشتر" در کلورادو- امریکا برگزار شده است.

 این طراحان خلاق و هنرمند می‌گویند؛ پروژه‌ مزبور با هدف اضافه شدن فعالیت‌های بدنی روزانه، جلوگیری از آسیب‌های ناشی از نشستن متمادی (البته فکر نمی‌کنم منظورشان نشستن متمادی بر روی صندلی‌های غیر استاندارد و مشکل‌دار باشد)، تغییر محیط، تشویق به استفاده از طبیعت و فضای‌باز، کمی تفریح و قدم زدن کارکنان، طراحی و به اجرا درآمده است.

این کار نه تنها کارکنان، بلکه عابران را نیز به سوی خود جذب کزده است. آنها این طرح را موفقیت آمیز اعلام کرده و امیدوارند در آینده نزدیک این پروژه را در ابعاد گسترده‌تری اجرا کنند.

با توجه به توسعه روز‌افزون و تلاش‌های طراحان خلاق و هنرمند دنیا در عرصه نو‌آوری، سالم‌سازی و زیبا‌سازی محیط کار، امید است که روزی دفتر کار آنلاین نیز شاهد عینی این گونه تلاش‌ها و بهرمند از این‌ نو‌آوری‌ها باشد.  

tweetmeme.com

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷