همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: دیدن یک رودخانه زیبا در اعماق یک دریا چه حسی دارد؟

 سنوت آنجلیتا Cenote Angelita منطقه ساحلی زیبا و بکر در کشور مکزیک است. در این منطقه رودخانه ای در عمق 60 متری دریا جا خوش کرده است. باور کردنی نیست؟ وقتی غواصان با این رودخانه بر خورد کردند، شگفت زده و به نوعی وحشت کرده بودند.

آنها می گویند: ما اول فکر کردیم با پدیده خاصی رو برو هستیم و کمی ترسیده بودیم. آبی که ما در آن غواصی می کردیم، صاف، شفاف و شیرین بود. ولی وقتی کم کم پایین و به عمق 60 متری رسیدیم با منظره عجیبی رو برو شدیم. منظره ای از یک رودخانه که به شکل جزیره ای متروک جلوه گری می کرد. آب این بخش شور و کدر بود.

آناتولی بلوشینجین عکاس غواص می گوید: ما تعدادی عکس از منطقه گرفتیم و برای تحقیقات بیشتر مقداری آب، ماسه و...جمع آوری کردیم.

نتایج خارق العاده است. این رودخانه از لایه های هیدروژن و سولفید تشکیل شده است که در نوع خود بی نظیر و بدیع است. در این عمق آب دارای نمک و دمای زیادی است. چشم انداز این رود خانه در میان جزیره ای با درختان و  شاخ و برگ های اطراف آن در این عمق  بی همتا است.

تحقیقات همچنان در این زمینه ادامه دارد ولی با این وجود، منطقه پر از  توریست هایی که مایل به غواصی و دیدن این رودخانه عجیب و زیبا شده است.

 

 

 

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها