یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: حدود 8 میلیون رای‌دهنده یک شنبه 11 تیر در مکزیک رئیس‌جمهور انتخاب می‌کنند؛ درحالی که گفته می‌شود برخی برای تقلب در انتخابات کارت هدیه به مردم می‌دهند.

مکزیک

گفته‌می‌شود اصلاحات سیاسی در مکزیک دزدیدن انتخابات و تقلب را بسیار دشوار کرده است اما برخی از مردم هنوز معتقدند می‌شود نتیجه را تغییر داد و رای خرید.

ساعت زیادی تا آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری به وقت محلی در مکزیک باقی نمانده و هنوز شایعه‌های خرید و فروش رای داغ است؛ شایعه‌هایی مانند پیشنهاد رشوه و پول از طرف کاندیداها و نقض قانون محدودیت هزینه انتخاباتی.

بیشتر این شایعه‌ها درباره حزب سازمانی انقلابی(پی آر آی) مطرح می‌شود که نظرسنجی‌های می‌گویند 12 سال بعد از این‌که قدرت را بای رای رای‌دهندگان از دست داد، این بار کاملا جلو است.

براساس نظرسنجی‌های پیش از انتخابات، کاندیدای  پی آر آی ، انریکه پنا نیه‌تو پیروزی را به‌چنگ خواهد آورد درحالی‌که صدها کاندیدای محلی به او نخواهند رسید.

پی‌آر آی با خرید رای و مه نوع تقلب ، ریاست‌جمهوری مکزیک را 71 سال دراختیار داشت تا این‌که در سال 2000 توسط حزب ملی عمل (پی ای ان،پَن) شکست خورد.

پی آر آی ادعا می‌کند تغییر کرده و اصلاحات سیاسی که از سال 1988 به بعد در این کشور انجام شده تقلب در انتخابات را دشوارتر کرده است.

اما در آخرین روزهای رقابتی و بر اساس تازه‌ترین خبرها ستاد تبلیغاتی  پنا نیه‌تو  متهم شده است به تهیه 9هزار و 500 کارت هدیه به ارزش تقریبی 5.2 میلیون دلار برای این که در اختیار رای‌دهندگان بگذارند.

همچنین گفته شده است نیه تو بیش از میزان مشخص شده برای هزینه‌های انتخاباتی بودجه صرف کرده و مبلغ زیادی برای پخش خبرهایش در تله‌ویزا، شبکه تلویزیونی مهم مکزیک پرداخته است.

کد خبر 175807
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز