همشهری‌آنلاین: صد‌و سی‌امین سالروز تولد علامه‌‌علی‌اکبر دهخدا با یادی از دکتر محمد معین و دکتر جعفر شهیدی سه ‌شنبه 29 دی‌ در موسسه‌لغت‌نامه دهخدا برگزار خواهد شد

یکی از دست‌اندرکاران این مراسم ضمن اعلام این خبر به همشهری‌آنلاین گفت: این مراسم به همت موسسه‌ لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی برگزار خواهد شد  و در آن قرار است برخی از دوستان و یاران دکتر معین و استاد سید جعفر شهیدی درباره ویژگی‌های کاری این دو بزرگوار و نیز زندگی مرحوم  علی‌اکبردهخدا و ویژگی‌های کاری وی سخن بگویند.

وی همچنین اضافه کرد ‌دکتر علی افخمی، رئیس کنونی موسسه دهخدا نیز قرار است درباره انتشار نخستین جلد از دوره تاره لغت‌نامه دهخدا که با شیوه‌های نوین فرهنگ‌نگاری و در 20 سال گذشته انجام شده است توضیحاتی ارائه کنند.

به گزارش همشهری‌آنلاین در این مراسم برخی از چهره‌های نامی‌فرهنگ‌نگاری و لغت‌پژوهی و برخی از نامداران عرصه فرهنگ‌ و ادب و ناشران شناخته شده حضور خواهندداشت.

این مراسم قرار است ساعت 14 تا 17 روز 29 دی در تالار شادروان دکتر محمود افشار موسسه لغت‌نامه دهخدا ، واقع در خیابان ولی‌عصر، ایستگاه پسیان برگزار شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین لغت‌نامه دهخدا نخستین لغت‌نامه جامع وکامل زبان فارسی است بیش از 60سال قبل به سرپرستی علامه‌ علی‌اکبر دهخدا و با بودجه مصوب مجلس آغاز به کار کرد.

بعد از این لغت‌نامه فرهنگ لغت معین (مرحوم محمدمعین و انتشارات امیرکبیر)، فرهنگ‌ فارسی معاصر (توسط غلامحسین صدری‌افشار و انتشارات فرهنگ معاصر) و فرهنگ سخن (توسط دکتر حسن انوری و انتشارات سخن) به بازار کتاب عرضه شد.

موسسه لغت‌نامه دهخدا، چند سال قبل علاوه بر انتشار لوح فشرده لغت‌نامه، فرهنگ‌دوجلدی  را از این مجموعه عظیم به بازار کتاب عرضه کرد و در کنار آن سایت خود را نیز راه‌اندازی کرد.

کد خبر 99501

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز