همشهری آنلاین: مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر گفت: آزمایش 110بار مدار دوم نیروگاه در یک روز و یک مرحله پس از انجام تست 250بار مدار اول با موفقیت به پایان رسید

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، محمود جعفری بعد از ظهر پنجشنبه در جمع شماری از خبرنگاران افزود: آزمایش هیدرولیک دستگاه‌‌ها با افزایش فشار تا سطح 110کیلوگرم بر سانتی‌ متر مربع یکی از مراحل آماده ‌سازی نیروگاه برای آزمایش آب گرم است که پس از آن قابلیت کاری دستگاه‌ های اصلی و فرعی و سامانه دستگاه‌ های رآکتور تأیید می ‌شود.

وی اظهار داشت: آزمایش کره‌ فلزی که همه تأسیسات رادیو اکتیو را در بر می‌گیرد در مرحله بعد قرار دارد که استحکام و استقامت کره فلزی آزمایش می‌شوند تا نشتی در دستگاه وجود نداشته باشد و اگر همه آب داخل رآکتور و سامانه‌های جانبی بخار شد فشار کمتر ایجاد می ‌شود تا کره فلزی این فشار را تحمل کند.

مجری طرح نیروگاه افزود: پیش از این هم آزمایش 250 بار نیروگاه با حضور معاون رئیس جمهور با موفقیت انجام شده بود.

نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان نخستین نیروگاه تولید برق هسته‌ای کشور با رسیدن به مرحله راه ‌اندازی کامل هزار مگاوات برق تولید می‌ کند.

این در حالی است که اخیرا شرکت"اتم استروی اکسپور روسیه از آزمایش موفقیت آمیز تجهیزات مدار دوم نیروگاه اتمی بوشهر خبر داده بود.

کد خبر 99492

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز