گروه اجتماعی: نمایندگان مجلس پس از بی‌اعتنایی رسمی مدیر عامل سازمان تأمین‌اجتماعی این‌بار زنگ تحقیق و تفحص را در این سازمان به صدا درآوردند و این تصمیم درست در روزی اعلام شد که یک نماینده دیگر مجلس در حال خواندن گزارش تحقیق از یک نهاد دیگر بود.

آنچه در ذهن داریم حکم می‌کند که نتیجه اینگونه اقدامات چندان واضح و روشن نیست و معلوم نیست که در خواست‌کنندگان به خواسته‌شان برسند.رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس به خبرگزاری فارس گفته که تحقیق و تفحص از سازمان تأمین‌اجتماعی از هفته آینده شروع می‌شود، به حضور چندین شهرام جزایری در شستا (شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تأمین‌اجتماعی) اشاره کرده ‌است.

سلیمان جعفرزاده گفته که در شستا شهرام جزایری‌های بسیاری وجود دارد که شهرام جزایری در مقابل آنها هیچ است.به اعتقاد او، اگر کسانی مانند جزایری در شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی نفوذ می‌کنند به‌علت ضعف مدیریت سازمان تأمین اجتماعی است.

نکته دیگری که از سوی جعفرزاده مطرح شده بی‌اعتنایی علی ذبیحی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، به مصوبات هیأت‌مدیره است تا آنجا که ذبیحی نظرات شخصی‌اش را اعمال می‌کند و برای هیچ‌یک از اقداماتش در تأمین اجتماعی مصوبه‌ای ندارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس به جابه‌جایی‌های انجام شده از سوی ذبیحی نیز معترض است؛ چرا که به اعتقاد او جابه‌جایی‌ها به اینگونه است که کارشناس ارشد را برمی‌دارد و شخصی که دیپلم دارد به جای او می‌گذارد و مجلس باید بپرسد که چرا سازمانی به آن عظمت به این شکل درآمده است.

به گفته او، ذبیحی حتی به تصمیمات هیأت‌مدیره که جایگاه قانونی دارد توجهی نکرده است و به همین دلیل هیأت‌مدیره عزل مدیرعامل را از رئیس‌جمهوری خواسته است.

زورآزمایی یا رویارویی

رویارویی نمایندگان مجلس و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی هنگامی به اوج رسید که رئیس جدیدی برای سازمان بازنشستگی کشور انتخاب شد. این رئیس جدید را مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بر پایه اساسنامه جدید این سازمان منصوب کرد و از آنجا که اساسنامه هم محل اختلاف نمایندگان مجلس و دولت بود این‌بار نمایندگان مجلس به جای رویارویی با دولت به زورآزمایی با مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی قناعت کردند؛

چرا که رئیس مجلس هنگام بی‌جواب ماندن نامه‌هایش به رئیس‌جمهور برای برطرف کردن آنچه او خلاف خواست مجلس در تنظیم اساسنامه سازمان تأمین‌اجتماعی خوانده بود، با سکوت دولت روبه‌رو شده بود، پس بهترین راه حل این بود که به جای تکرار رویارویی به زورآزمایی با مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی بسنده کنند.

هفته آینده تحقیق و تفحص از سازمان تأمین‌اجتماعی آغاز می‌شود تا نمایندگان مجلس میزان تخلفات مدیرعامل را اندازه‌گیری کنند و لابد پس از تعیین این اندازه‌ها در زمانی دورتر تصمیمات بعدی را بگیرند.

کد خبر 99201

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز