دوشنبه ۷ دی ۱۳۸۸ - ۰۷:۴۷
۰ نفر

گروه ورزشی: «من معتقد به مربی ایرانی هستم.» این حرف حبیب کاشانی، سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد وضعیت مربیگری این تیم بود

علنی کردن اعتقاد کاشانی نشان می‌دهد که زلاتکو کرانچار به پایان کار خود در پرسپولیس نزدیک شده و سرپرست پرسپولیس قصد دارد یک مربی ایرانی را روی نیمکت یکی از محبوب‌ترین تیم‌های ایران بنشاند. در روزهایی که کرانچار آخرین بازی‌ها را روی نیمکت پرسپولیس سپری می‌کرد حبیب کاشانی به دنبال جانشین برای او بود تا بتواند گزینه‌ای ایرانی را برای جانشینی این مربی کروات پیدا کند. تساوی با صبای قم فرصت خوبی برای تغییر روی نیمکت پرسپولیس بود. میل باطنی حبیب کاشانی این بود که بتواند حمید استیلی را روی نیمکت‌ پرسپولیس بنشاند و این مسئله را به طور علنی اعلام کرد اما باشگاه استیل‌آذین هنوز تمایلی برای قطع همکاری با این مربی جوان ندارد و قصد دارد استیلی را در سمت خود نگه دارد.

استیلی در مورد حضورش در پرسپولیس می‌گوید: «پرسپولیس را با تمام وجود دوست دارم. همیشه خاطرات خوبی با این تیم داشته‌ام اما من در‌حال حاضر سرمربی استیل‌آذین هستم و بنا به تعهداتی که به این تیم دارم نمی‌توانم به تیم دیگری فکر کنم.» از حمید درخشان نیز به عنوان گزینه دیگری یاد شده است که او نیز شرایطی مشابه استیلی دارد و به دلیل تعهد به پیکان نمی‌تواند در این مقطع به پرسپولیس برود. به همین دلیل کاشانی روی گزینه‌های دیگری برای هدایت و سرمربیگری پرسپولیس فکر می‌کرد و بهترین گزینه برای او علی دایی بود و در روزهایی که تیم در تعطیلات به سر می‌برد کاشانی کار کرانچار را تمام کرد تا او دیگر سمتی در باشگاه پرسپولیس نداشته باشد.

کاشانی عنوان کرده است که با کرانچار به توافق رسیده تا او این باشگاه را ترک کند. این در حالی است که اکثر بازیکنان خارجی پرسپولیس برای تعطیلی کوتاه‌مدت سه روزه به کشورهایشان سفر کرده‌اند اما کرانچار به همراه همسرش در ایران ماند تا به جای سفر به کرواسی به ایرانگردی بپردازد و در چند روز حضورش در ایران شهرهای دیدنی این کشور پرجاذبه را تماشا کند. کاشانی از روز شنبه مذاکرات جدی خود را با علی دایی آغاز کرده تا اسطوره سال‌های نه چندان دور پرسپولیس جانشین مربی کروات شود. اگرچه کاشانی به طور صریح در مورد مذاکره با علی دایی صحبت کرده است و حتی مذاکره با او را نهایی دانسته اما دایی که معمولا تا پایان کار اظهارنظری نمی‌کند در محفلی عنوان کرده است: «هنوز هیچ چیز قطعی نیست و کسی دراین‌باره با من صحبت نکرده است.»

اما نزدیکان دایی می‌گویند او به این دلیل نمی‌خواهد در مورد حضورش در پرسپولیس حرف بزند که کارش با این تیم هنوز تمام نشده و تا زمانی که قرارداد او به امضا نرسد، وی قصد ندارد در مورد حضورش در پرسپولیس حرفی به میان آورد. این در حالی است که کاشانی مذاکرات را تمام شده عنوان می‌کند و حتی از رضایت رئیس سازمان تربیت‌بدنی از این انتصاب خبر می‌دهد. باشگاه پرسپولیس نیز خبر داده  است روز دوشنبه مراسم تودیع کرانچار و معارفه علی دایی در دفتر باشگاه برگزار خواهد شد.

این در حالی است که دایی برای عزاداری به زادگاهش اردبیل سفر کرده است و بیشتر دوست دارد در مراسم سوگواری به مناسبت ایام محرم شرکت کند تا اینکه بخواهد به حضور در پرسپولیس فکر کند. اما این مربی غیرقابل پیش‌بینی شاید امروز در دفتر باشگاه پرسپولیس کار را به اتمام برساند و به عنوان سرمربی جدید به طرفداران این باشگاه معرفی شود. دایی در حالی گزینه سرمربیگری پرسپولیس است که در طول فصل پیشنهاد‌های مختلفی را رد کرده است و حاضر نبود که در این فصل برای تیمی مربیگری کند. اما گویا پرسپولیس برای او گزینه‌ای متفاوت است و او  دوباره به نیمکت داغ مربیگری باز می‌گردد.

دایی پس از ناکامی در تیم ملی در هیچ محفل ورزشی حضور پیدا نکرده و بیشتر در این مدت سکوت را ترجیح داده ولی گویا قرار نیست او همیشه سکوت کند زیرا به نوعی دایی با فوتبال ایران گره خورده و اکنون کار سختی را برای بازگرداندن پرسپولیس به جمع مدعیان قهرمانی پیش‌رو دارد. تماشاگران این تیم از نتایج به دست آمده راضی نیستند و قطعا از دایی می‌خواهند تا راه کرانچار را ادامه ندهد. برخی حتی فراتر رفته و از گزینه‌های دستیاری دایی در پرسپولیس خبر می‌دهند و جواد منافی و یحیی گل‌محمدی را گزینه‌های دستیاری او در پرسپولیس عنوان می‌کنند. آن‌طور که گفته می‌شود دایی تمایلی به کار با حسین عبدی ندارد و هنوز وضعیت کاری احمدرضا عابدزاده با آمدن مربی جدید مشخص نیست.

پرسپولیس روز سه‌شنبه برای اردویی پنج روزه تهران را به مقصد دبی ترک خواهد کرد و دایی در صورت توافق با پرسپولیس در امارات کارش را با این تیم آغاز می‌کند. از کرانچار می‌شود به عنوان دهمین قربانی نیمکت‌های لیگ‌برتر نام برد که نخستین آنها کللی‌فر، سرمربی شاهین بود و این تغییرات به نیمکت‌ پرسپولیس نیز کشیده شد. نزدیکان کرانچار عنوان می‌کنند که او حاضر به توافق با باشگاه پرسپولیس نیست و خواستار دریافت تمام مبلغ قراردادش از این باشگاه است و شاید این مربی کروات هم به صف مربیان شاکی پرسپولیس بپیوندد و برای گرفتن طلب خود راه فیفا را در پیش بگیرد.

احتمال دارد باشگاه پرسپولیس در صورت عدم توافق با این مربی کروات، پست مشاور فنی، مدیر فنی یا سمتی دیگر را به او پیشنهاد بدهد تا زلاتکو در کنار پرسپولیس بماند و در واقع عضوی از این باشگاه شود تا با پایان قراردادش با پرسپولیس، ایران را ترک کند اما دایی نشان داده است مربی‌ای نیست که نظرات مدیر فنی یا مشاور را بپذیرد.تنها دغدغه‌ای که از حضور دایی در پرسپولیس باقی می‌ماند این است که با آمدن او راه‌های حضور علی کریمی ستاره محبوب تماشاگران پرسپولیس به این تیم بسته خواهد شد. دایی و کریمی رابطه خوبی با هم ندارند و وقتی در تیم ملی دایی با ناکامی مواجه شد صدای اعتراض تماشاگران را با فریاد زدن نام کریمی می‌شنید. تصور اینکه این دو اسطوره پرسپولیس در کنار یکدیگر بتوانند به صورت همزمان در این تیم کار کنند کمی سخت اما غیرقابل تصور نیست.

کد خبر 98156

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز