همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی صبح روز یکشنبه 29 آذر در صدر هیئتی برای شرکت در کمیته مشورتی اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی عازم مصر شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر آقای لاریجانی پیش ازعزیمت به مصر در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران گفت: اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی از اتحادیه‌های فعال درصحنه همکاری‌های بین مجالس کشورهای اسلامی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی این اتحادیه را در سال‌های اخیر پرتحرک دانست و گفت: این اتحادیه فعالیت‌های چشم گیر در حادثه بسیارسهمگین غزه انجام داد؛ که بر این اساس سازمان کنفرانس اسلامی در ترکیه اجلاس فوق العاده برگزارکرد و مواضع صریح و روشنی گرفت که تاثیرگذار بود.

وی افزود: اتحادیه دیگری هم بین کشورهای آسیایی وجود دارد که آن هم درقضایای غزه تحرک خوبی درسطح تروئیکای اتحادیه داشت، البته ایران در تاسیس هر دو اتحادیه و هدایت کارهای آن‌ها تاثیرگذار بوده است.

لاریجانی گفت: اجلاس مصرمتعاقب بحث‌های کارشناسی ماه‌های گذشته درباره چگونگی تغییراتی که باید در اساسنامه بین المجالس انجام شود و پیشنهادهایی نیز که ازطرف کشورهای مختلف ازجمله ایران مطرح شد، در سطح سران مجالس کشورهای عضو کمیته تشکیل خواهد شد.

وی افزود: این اجلاس یکشنبه 29 آذر در قاهره برگزار و نتایج آن به اجلاس اصلی بین‌المجالس اسلامی منعکس می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: به طور طبیعی مذاکراتی با روسای مجالس عضو این کمیته و مسئولان مصری درمورد مسائل دوجانبه و مسائل حساس منطقه‌ای صورت خواهد گرفت.

کد خبر 97738

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز