سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۱
۰ نفر

سیروس حسن‌پور پیش تولید فیلم سینمایی مروارید را به تهیه‌کنندگی خود آخر هفته آغاز می‌کند

حسن‌پور به فارس گفت: پیش تولید کار را به‌صورت جدی از اواخر هفته آغاز خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم فیلم را اول بهمن ماه جلوی دوربین ببریم. بهمن موسم تخم‌گذاری لاک‌پشت‌هاست و ما نباید فصل را از دست بدهیم؛ زیرا به تصاویری از تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها در جزیره قشم و کیش نیاز داریم. در این فیلم تلاش 2 نوجوان را برای رفع مشکل خانواده به تصویر می‌کشم. فیلمبرداری در جزیره قشم و کیش خواهد بود و قصد دارم از بازیگران حرفه‌ای سینما در کنار بازیگران غیرحرفه‌ای استفاده کنم.

کلید اسرار ایرانی

علیرضا افخمی قصد دارد سریالی بر مبنای مجموعه «کلید اسرار» برای شبکه یک سیما کارگردانی کند. به گزارش فارس، در حال حاضر گروهی به سرپرستی علیرضا افخمی مشغول نگارش این مجموعه تلویزیونی با نام موقت «راز» است و بنا دارد این سریال را با آماده شدن حدود 20 قسمت وارد مرحله تولید کند.

بنابراین گزارش، این مجموعه تلویزیونی داستان‌های اپیزودیک دارد که در 52 قسمت 45 دقیقه‌ای برای پخش از شبکه یک سیما ساخته خواهد شد و تا به حال حدود 10 قسمت از آن آماده شده است.

مجموعه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» نیز در 90 قسمت 30دقیقه‌ای به‌صورت اپیزودیک در شبکه تهران ساخته شده که آن هم به نوعی نسخه ایرانی کلید اسرار محسوب می‌شود.

در سال‌های اخیر سریال کلید اسرار نیز با نام اصلی «سامان یولو» (راه رستگاری) ساخته کشور ترکیه از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد، که به‌رغم ساختار ضعیفش با توجه به محتوای معنوی که داشت از سوی تماشاگران ایرانی با استقبال روبه‌رو شد و همین استقبال منجر به دستور ضرغامی برای ساخت سریالی مشابه کلید اسرار در همه شبکه‌های ایران شد.

پرند ستایش در ایران

هوشنگ جاوید با چاپ دفتر نخست مجموعه 8 جلدی پرند ستایش در ایران، ویرایش نهایی دفتر دوم و نگارش اولیه دفتر سوم را آغاز کرد. جاوید، پژوهشگر عرصه موسیقی در گفت‌وگو با مهر درباره پروژه جدیدش گفت: پرند ستایش در ایران یک مجموعه 8 جلدی درباره موسیقی ایرانی در قالب پژوهشی است که دفتر نخست آن به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

دفتر نخست در 272 صفحه به بازشناسی ذکرخوانی، نعت خوانی و چاووش‌خوانی در موسیقی ایران می‌پردازد. در دفتر دوم که نگارش آن به پایان رسیده و مشغول ویرایش نهایی آن هستم به موضوعاتی چون پرده‌خوانی، صلوات‌خوانی و آیین‌های سوگ پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دفتر دوم در 200 صفحه تدوین شده است، توضیح داد: این مجموعه حاصل 20 سال کار پژوهشی من در زمینه موسیقی و تاثیر و ارتباط آیین‌های ملی و دینی با موسیقی است که با اتمام کار دفتر دوم، به‌طور متمرکز کار روی دفتر سوم را آغاز می‌کنم.

خانمچه و مهتابی رادی

نادر برهانی مرند در هشتمین جلسه نمایشنامه‌خوانی بنیاد اکبر رادی، نمایش خانمچه و مهتابی رادی را  روخوانی می‌کند. به گزارش مهر، نادر برهانی‌مرند نمایشنامه خانمچه و مهتابی رادی  نوشته زنده‌یاد اکبر رادی را در قالب نمایشنامه‌خوانی شنبه 28 آذرماه در فرهنگسرای ارسباران اجرا می‌کند.

مانند جلسات گذشته، بعد از اجرای نمایشنامه‌خوانی سخنرانی یکی از صاحب‌نظران تئاتر ایران نیز درخصوص نمایشنامه اجرا شده برگزار می‌شود که مسعود دلخواه سخنران این جلسه خواهد بود.

پیش از این کارگردان‌هایی چون محمد یعقوبی، شکرخدا گودرزی، حسین کیانی، صدرالدین شجره، هادی مرزبان، ناصح کامکاری و محمدامیر یاراحمدی آثاری از زنده‌یاد رادی را در برنامه نمایشنامه‌خوانی بنیاد اکبر رادی اجرا کردند.

کد خبر 97452

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز