پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۳
۰ نفر

مریم قنواتی: یکی از سخت‌ترین شاخه‌های عکاسی، ثبت لحظه‌های حیات وحش است.

این کار علاوه بر تیزبینی و همراهی با طبیعت، صبر و حوصله زیادی هم می‌خواهد.

گری وندر والت یکی از این عکاسان حوزه حیات وحش  است. او محیط وحش افریقا را برای عکاسی انتخاب کرده است و طی سال ها ، عکس‌های زیبایی از حیوانات وحشی و زندگی‌شان در این قاره گرفته است؛ اما داستان این عکس‌ها چیز دیگری است.

روزی که گری وندروالت با تیم همراهش برای عکاسی از شیرها رد پای آنها را دنبال می‌کرد، هرگز گمان نمی‌کرد با چنین صحنه‌هایی روبه‌رو شود. او و همراهانش بعد از جست‌وجوهای فراوان به شیرماده و شکارش رسیدند. شیری که هنوز از تقلای شکار بزکوهی افریقایی نفس نفس می‌زد، ولی برخلاف عادت درندگان، شکار را به حال خود رها کرده بود و چیزی از آن نمی‌خورد.

عکس ها: گری وندروالت

اولین کار شیرها پس از شکار، دریدن شکم آن است؛ اما این ماده‌شیر به جای خالی کردن محتویات شکم بزکوهی، توله‌ای را از شکم او بیرون می‌کشد. بزکوهی باردار بوده است!
گری وندروالت  می‌گوید در چنین مواقعی شیرها به خوردن شکارشان ادامه می‌دهند اما این بار اتفاق نادری رخ می‌دهد: ماده‌شیر جنین بزکوهی را آرام به زمین می‌گذارد و شروع به بوییدن او می‌کند.

ماده‌شیر از اتفاقی که افتاده مات و متحیر می شود و به اطراف نگاه می‌کند؛ انگار به دنبال کسی می‌گردد تا کمکش کند...

او ایستاده  در حالی که جنین بزکوهی در دهانش است. مدتی به اطراف نگاه می‌کند و بعد از چند دقیقه به آرامی به سوی بیشه‌ای که در نزدیکی شکارش است حرکت می‌کند. دوباره می ایستد و جنین را به آرامی بر زمین می‌گذارد. در تمام مدت با نگاهی هیجان‌زده و عصبی به اطراف نگاه می‌کند. سپس با نوک بینی به جنین ضربه می‌زند و به آرامی او را درست مانند توله‌هایش از پشت گردن می‌گیرد و بلند می‌کند...

بعد از چند دقیقه دوباره به سمت لاشه شکاری بر می‌گردد که هنوز چیزی از آن نخورده است. کنار او می‌‌ایستد و سپس به آرامی همان‌جا دراز می‌‌کشد. شیر ماده به چه چیزی می‌اندیشد؟

کد خبر 97169

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز