مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: کلنگ احداث بخش شمالی خط 3 متروی تهران در شرقی ترین نقطه منطقه یک با همکاری شرکت راه آهن شهری تهران و حومه روز سه شنبه 26 آبان ماه در شهرک قائم بر زمین زده می‌شود.

سما به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک گزارش داد: پروژه خط 3 مترو با هدف اتصال جنوب غربی شهر تهران به شمال شرقی آن و کاهش ترافیک شهری در این کریدور، به بهره برداری خواهد رسید.

بر اساس این گزارش  خط 3 مترو در محدوده منطقه یک، 4 ایستگاه خواهد داشت که در شهرک قائم، تقاطع بزرگراه ارتش- بلوار نیروی زمینی، تقاطع بزرگراه امام علی(ع)- اقدسیه و میدان نوبنیاد جانمایی شده است و ایستگاه پنجم آن در بزرگراه شهید صیاد شیرازی احداث می‌شود.

این گزارش می افزاید خط مذکور در شمال از میدان اول شهرک قائم آغاز می شود و امکان توسعه آن از شمال شرقی به سمت لواسانات و از جنوب غربی به سمت اسلامشهر و فرودگاه امام خمینی (ره)، مورد بررسی و امکان سنجی قرار گرفته است.

شایان ذکر است این خط با عبور از نقاط ترافیکی بسیار مهم شهر تهران مانند راه آهن، میدان ولیعصر(عج)، تقاطع بهشتی و شریعتی و... و خطوط 1،4،6،7،8 و 9 مترو و تبادل مسافر با خط 2 نقش عمده‌ای در جابه جایی مسافر شهری به عهده خواهد داشت.

طول کلی این خط از بزرگراه لشگرک تا بزرگراه آزادگان به سمت اسلامشهر 35 کیلومتراست و در طول مسیر 26 ایستگاه دارد  و در صورت تکمیل ظرفیت، جا به جایی 45 هزار مسافر را درساعت،  در هرجهت انجام می‌دهد.

گفتنی است مراسم آغاز عملیات عمرانی این خط با حضور مدیران ارشد شهرداری تهران و شرکت راه آهن شهری تهران و حومه ، روسای ادارات شهرستان شمیرانات و دبیران شورایاری های محلات 26 گانه منطقه ساعت 8 صبح در بزرگراه ارتش، میدان اول  شهرک قائم برگزار می‌شود.

همچنین ایستگاه خط یک مترو در پل رومی قیطریه نیز بزودی به بهره برداری می رسد و درفاز بعد تا میدان تجریش امتداد می‌یابد.

کد خبر 95236

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز