همشهری آنلاین: منوچهر متکی در دیدار رئیس جدید دفتر حافظ منافع مصر در تهران، وزیر خارجه این کشور را برای سفر به تهران دعوت کرد.

به گزارش ایسنا، صبح شنبه علاء الدین حسن یوسف، رئیس جدید دفتر حافظ منافع مصر در تهران با منوچهر متکی دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه، همکاری در سازمانهای بین‌المللی و مسائل منطقه‌‌ای گفت‌وگو کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان، مصر را کشوری مهم در عرصه منطقه خواند و موضع این کشور در قبال پرونده هسته‌‌ای ایران را اصولی و منطقی توصیف کرد و مشورت‌های تهران – قاهره را پشتوانه خوبی برای ملت های منطقه دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان با دعوت از وزیر امور خارجه مصر به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد برای سفر به تهران و رایزنی پیرامون مسائل منطقه‌‌ای افزود: جنبش عدم تعهد دوران بالندگی خود را در مقطع بعد از جنگ سرد آغاز کرده و انتظار می‌رود به ایفای نقش روز افزون در مسایل جهانی بپردازد.

وی هدف از این دیپلماسی را ایجاد اعتماد و کار در سایه آن دانست و اظهار امیدواری کرد در چارچوب شرایط جدید جهانی، مصر و ایران بتوانند در بستر تفاهم مشترک و منافع متقابل گام های جدیدی برای خدمت به مصالح کشورهای اسلامی بردارند.

حسن یوسف نیز حضور در ایران را موجب مباهات دانست و اظهار امیدواری کرد با تلاش‌های خود امکان تقویت هر چه بیشتر مناسبات را فراهم آورد.

وی از حق مسلم ایران در بهره برداری از انرژی هسته‌‌ای تاکید کرد و از گفت‌وگو به عنوان تنها گزینه حل سوء تفاهمات یاد کرد.

کد خبر 95158

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز