همشهری آنلاین: دولت چین از اعدام 9 نفر از شرکت کنندگان در اعتراضات استان سین کیانگ در ماه جولای خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، با گذشت چهار ماه از درگیریهای خونین میان چینی‌های قبیله هان و مسلمانان اویغور در استان سین کیانگ، رسانه‌های چین از اعدام 9 نفر دیگر از عوامل این ناآرامیها خبر دادند.

خبرگزاری CNS چین بدون اعلام زمان دقیق این اعدامها گزارش داد که احکام مذکور از سوی دادگاه عالی خلق این کشور و به دلیل ارتکاب جرایمی همچون قتل، خرابکاری و دیگر جرایم سنگین توسط افراد مذکور صادر شده است.

طبق آمارهای دولتی، در جریان درگیریهای خونینی که در ماه جولای گذشته در استان سین کیانگ رخ داد بیش از 200 نفر کشته شدند. این درگیریها شدیدترین ناآرامیهای داخلی در چین طی دهه‌های اخیر بوده است.

این در حالی است که تدابیر شدید امنیتی همچنان در شهر ارومچی مرکز این استان به قوت خود باقی بوده و دسترسی ساکنان این منطقه به اینترنت و دیگر وسایل ارتباط جمعی به شدت محدود شده است.

بنا بر این گزارش دوشنبه 18 آبان نیز دادگاه رسیدگی به اتهامات 20 فرد دستگیر شده در ارتباط با ناآرامیهای سین کیانگ ادامه داشته است. در بین این افراد که به اتهام قتل 18 نفر در ماه جولای محاکمه می شوند، تنها 2 نفر از قبیله‌هان بوده و بقیه مسلمان هستند.

کد خبر 94809

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز